torsdag den 19. december 2013

Bogkøb i december. Anden del.

Så fik jeg hentet de bøger jeg havde bestilt i Bog & Idé i Brønderslev. Der er altid noget specielt ved at snuse rundt i en boghandel. Det hænder tit, at der er nogle gode tilbud, man ikke kan få andre steder og der røg da også en ekstra bog i posen denne gang, som ikke lige var planlagt.


Bøgerne er følgende:

Carsten Jensen - Vi, de druknede. Jeg har for mange år siden læst forfatterens to rejsebeskrivelser, Jeg har set verden begynde og Jeg har hørt et stjerneskud. Jeg synes de var lidt kringlede og svære at læse, så det kunne være jeg lige skulle genlæse dem også. Jeg startede allerede på de druknede i går aftes og jeg synes det virker lovende.

Cecilia Samartin - La Peregrina. Bogen er fortsættelsen til romanen Senõr Peregrino, som jeg læste for et par måneder siden. Jeg synes den var okay, ikke noget særligt. Forfatteren er fra Cuba og jeg har ikke læst særlig meget af forfattere fra det Caribiske område, så jeg besluttede, at jeg ville læse serien færdig. Men jeg er lidt skuffet over, at det mest af den første bog foregår i USA.

Aldous Huxley - Fagre nye verden. En klassiker jeg altid godt har kunnet tænke mig at læse. Jeg er altid på udkig efter klassikere og helst på dansk. Jeg fandt denne i en flot ny hæftet udgave og kunne ikke modstå at købe den.

Betty Mahmoody - Ikke uden min datter. Jeg er helt sikker på, at jeg engang har ejet en engelsk udgave af denne bog, men har ingen ide om hvor den er blevet af. Jeg synes den var rigtig god da jeg læste den. Jeg var ikke så begejstret for filmen. Selv om jeg har stor respekt for skuespilleren Sally Fields, synes jeg bare ikke filmen fik det samme frem som bogen. I bogen skildres det meget bedre, den psykologiske terror og den fortvivlelse, hun og datteren er udsat for. Jeg faldt over den på hylden til 69,95 kr., så den kunne jeg ikke lade stå.

Ib Michael - Himlen Brændte. Jeg er med i en læseklub gennem Brønderslev bibliotek. Vi er fem kvinder, der mødes hver anden måned til en snak om en bog vi vælger i fællesskab. Himlen Brændte  er næste på vores To Read-liste. I november var læseklubben på tur til Bog Forum i Bella Centeret og vi hørte, blandt meget andet godt, et interview med Ib Michael og Holger Bech Nielsen. Holger Bech Nielsen har været konsulent på bogen. Det var et meget interessant og helt ubegribeligt interview om kvantefysik og meget mere. Så vi blev enige om, at den måtte vi da helt sikkert læse. Bogen vi er i gang med i øjeblikket er Min sønderjyske farm af Erling Jepsen, den skal vi mødes og snakke om midt i januar.

Jeg er rigtig glad for mine bogkøb og har nu dejlig spændende bøger til lang tid. Jeg vil prøve at se om jeg ikke kan huske, at lave et Friday Reads indlæg fremover, bare kort for at vise hvad jeg er ved at læse op til weekenden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar