onsdag den 1. januar 2014

Lydbøger.

Jeg er medhjælpende hustru på vores landbrug og ofte er arbejdsopgaverne meget ensformige. Da jeg var Zumba instruktør, øvede jeg tit programmerne igennem på Ipoden, mens jeg gik og arbejde. Nu da jeg ikke er instruktør længere har jeg skiftet Zumba-musikken ud med audio-bøger.


De første audio-bøger jeg forsøgte mig med, var Ken Folletts Giganternes Fald og Verdens Vinter. Jeg købte dem sidste år på boghandlernes store udsalg i marts måned. Da de første tekniske vanskeligheder var overvundet og hele baduljen var indlæst på Ipoden, var det jo bare at komme i gang. Men de er bare alt for kedelige og jeg tog mig selv i flere gange ikke at høre ordentlig efter og jeg måtte vende tilbage til forrige afsnit for at få det hele med og hvis jeg lytter til dem inden jeg skal sove, er jeg faldet i søvn inden der er gået 5 minutter. Endnu er det ikke lykkedes mig, at komme mere end godt halvvejs i Giganternes Fald. Desværre er det mp3 skiver, så jeg kan ikke engang høre dem i bilen. Det tænkte jeg jo ikke på da jeg købte dem.

Mit næste forsøg med audio-bøger gik lidt bedre. Jeg fandt H.G. Wells The Time Machine på SAXO.coms lagersalg til under 100,- kr. Jeg har haft bogen stående længe uden at få den læst og denne audio-udgave er en BBC dramatisering, så det lød rigtig spændende. Jeg havde ingen problemer overhovedet med at indlæse dem. Det var en kæmpe oplevelse, det er ligesom radioteater med forskellige skuespillere, der spiller de forskellige roller og med lydeffekter og det hele. Det eneste minus er, at det en tynd bog så indspilningen er kun på 1 time og 40 minutter. Hvilket jo er ingenting på en ganske almindelig arbejdsdag.

Nu havde jeg fået blod på tanden og før jul modtog jeg to af Karin Slaughters krimier Genesis og Broken på audio. De er købt på The BookDepository.co.uk, der har fri levering over alt i verdenen.  Indtil videre har jeg kun fået indlæst den ene bog, det var et rent helvede. Der er 5 cd-skiver og Itunes ville ikke kendes ved nogle af dem, så jeg skulle selv udfylde informationer på dem alle og ikke nok med det var den sidste skive en re-write, så titlerne på sporene var sangnavne, så det vanskelig gjorde processen betydelig. Men indlæst er den, så jeg glæder mig til at skulle ud og arbejde igen efter juleferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar