tirsdag den 14. januar 2014

Bogkøb i januar. Første del.

Diverse bøger er købt på indkøbsture i supermarkeder og på udsalg på nettet.


Bøger fra AZ i Hjørring:

Sascha Christensen - Den ydmyge amulet og De unaturlige. De to første bøger i Humaran-trilogien. Den første bog, var sat ned til 30,- kr. for en pæn hæftet udgave. Den modtog Orla Prisen i 2010 og det var det der fik mig til at købe den. Nummer to i trilogien, var desværre ikke nedsat, men har man sagt A må man også sige B. Jeg har ikke kunnet finde ud af noget om, hvornår den sidste bog skulle udkomme.

Lone Mikkelsen - Ragnhilds saga. Den var nedsat til 40,- kr. Bogen foregår
i vikingetiden, men ellers ved jeg intet om den.

Jeffery Deaver - Carte Blanche, En James Bond roman. Bogen var nedsat til 10,- kr. Jeg har aldrig læst nogen James Bond bøger, men for 10,- kr. kan man ikke gå helt galt i byen.

Bog fra i Kvickly i Metropol:

John Taylor - Kærlighed, død og Duran Duran. Nedsat til 50,. kr. Som regel er det knald eller fald med sådan nogle selvbiografier fra nulevende kunstnere. Mange har slet ikke levet så interessant et liv, som de selv går og tror. Men jeg var stor fan af Duran Duran i 1980erne og håber det er en underholdene bog uden alt for meget navlepilleri.

Bøger fra CDON.com:

Cassandra Clare - City of Bones, City og Ashes og City of Glass. Kendt som The Mortal Instruments Serien. Købt som box-sæt. Havde jeg vidst, at der er 3-4 bøger mere i serien, hvor af den sidste vist udkommer i år, havde jeg nøjes med, at købe den første, for ude fra den at vurdere, om det er en serie, jeg overhovedet gider spilde tid på.

Amanda Hocking - Ascend, Torn og Switched. Kendt som Trylle-trilogien. Bøgerne handler om skiftinger og trolde. Men ellers ved jeg ikke ret meget om denne trilogi.

Veronica Roth - Allegiant. Tredje og sidste bog i Divergent trilogien. Jeg læste de to første bøger sidste år og syntes den første bog var fantastisk. Nummer to, Insurgent, syntes jeg ikke om, jeg kunne slet ikke komme ind i handlingen. Den sidste her, har jeg kun købt for at have hele trilogien på hylden, jeg kender nemlig, desværre, allerede slutningen på nummer tre, så der er ikke så meget spænding ved at læse den.

P.C Cast + Kristin Cast - Vampyrens mærke, Forrådt og Udvalgt. Kendt som Nattens hus- trilogien. Vampyr bøger, mere ved jeg ikke. Jeg synes tit at ungdomsbøger er en god redning, når jeg ellers ikke rigtig har lyst til at læse. Bøgerne er som regel hurtige og lette at læse.

Jeg har ikke skrevet priser ved bøgerne fra CDON.com, for da jeg var inde at tjekke på hjemmesiden, synes jeg, det var nogle helt andre priser end hvad jeg kan huske jeg gav. Jeg er for eksempel helt sikker på, at jeg gav 99,- kr. for Cassandra Clare box-settet og nu står den til 249,- kr., det ville jeg aldrig have givet, for bøger jeg ikke ved hvad handler om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar