lørdag den 29. marts 2014

Bogkøb i marts. Anden del.

Da jeg i december 2013 fandt ud af, at der ville udkomme en Veronica Mars bog i marts 2014, lavede jeg med det samme en forudbestilling på Saxo.com og samtidig bestilte jeg et par ekstra bøger, som jeg gerne har villet læse længe. Bøgerne er:

Malorie Blackman - Noughts & Crosses, Knifes Edge og Checkmate. Meget kritikerrost trilogi, som handler om racisme i en dystopisk verden, hvor befolkningen er delt op i Noughts og Crosses. Mere ved jeg sådan set ikke om bøgerne.

George Orwell - Nineteen Eighty-Four. Bogen fænomenet Big Brother stammer fra. Sidste år læste  jeg Haruki Murakamis fantastisk gode trilogi 1Q84, der eftersigende skulle være en hyldest til George Orwells 1984 og derfor vil jeg gerne læse denne, så jeg kan sammenligne de to.

Rob Thomas & Jennifer Graham - Veronica Mars, The Thousand Dollar Tan Line. Jeg har allerede læst den og lavet et separat indlæg om den. Men kort sagt, er hele tv-seriens stemning flyttet succesfuld over i bogform, så er du fan af tv-serien om Veronica Mars, vil bogen helt sikkert også falde i din smag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar