fredag den 14. marts 2014

#fredagsbog d. 14. marts 2014.

Ja, som månedens selvvalgte tema foreskriver står den også på krimier denne weekend. Bøgerne er:

Lene Kaaberbøl - Kadaverdoktoren og Det levende kød. De to bøger, der indtil videre er udkommet i serien om Madelaine Karno. Jeg begyndte på Kadaverdoktoren i onsdags, det er en genlæsning, men jeg kan kun huske ganske lidt. Sidst jeg læste den var vist i 2010, da den udkom. Bogen foregår i 1894 i en fransk grænseby og handler om den 20-årige Maddie, der er datter af lægen Albert Karno. Han fungerer som byens retsmediciner og Maddie er meget interesseret i og deltager i hans arbejde, både som retsmediciner og som almindelig læge. Dette er ikke velset og hun bliver tit undervurderet fordi hun er kvinde. Meget fornøjelig læsning indtil videre. Efter sigende skulle forfatteren arbejde på bog nummer tre med titlen Blodets gåde.

Veronica Roth - Allegiant. Ja, jeg er stadig i gang med denne trilogi. Jeg har lige genlæst Insurgent, igen igen, som er bog nummer to og jeg må sige, jeg kan lide den bedre og bedre for hver gang jeg læser den. Jeg har valgt, at købe Allegiant på engelsk i hardback med det engelske blå omslag. Jeg ville ellers rigtig gerne have haft den på dansk, med det orange amerikanske omslag, så den passer til de to andre bøger jeg har. Men den engelske udgave kostede 89,- kr. på www.cdon.com og den danske udgave har jeg ikke kunnet finde til under 500,- kr.! Jamen hvad tænker forlaget dog på?! Det er da himmelråbende dumt, her er en mulighed for at sælge rigtig mange bøger og få mange unge i gang med at læse, især nu da Divergent, den første bog, er kommet som film. Er det mon fordi man som forlag skal skumme fløden fra salget til bibliotekerne? Jeg kan da ikke forestille mig andre, der vil købe bogen til den pris!

God weekend og god læselyst!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar