fredag den 21. marts 2014

#fredagsbog d. 21. marts 2014.

Der er tre bøger på læselisten i denne weekend. De to af dem er kriminalromaner, som marts måneds selv valgte tema jo foreskriver. De tre bøger er:

Jhumpa Lahiri - The Namesake. Jeg er vel kommet en 10 sider inde i bogen i øjeblikket, så jeg ved ikke helt endnu, hvad den handler om. Men den skulle følge nogle indvandrere i USA og skulle give et godt billede af, hvordan det er, at være første og anden generations indvandrere i et fremmed land.

Tarquin Hall - The Case of the man who died laughing. Bog nummer to i serien om Indien svar på Hercules Poirot, den meget selvtilfredse Mr. Vish Puri. Jeg har læst den første The Case of the missing Servant i januar og det er meget underholdende læsning. Der er meget humor i bøgerne,  men også samfundskritiske iagttagelser fra det moderne Indien. Parallelt med Mr. Vish Puri opklaring af en stor sag, kører hans kone og mor en mindre sag, hvor de er lige så skarpe som ham selv, hvilket også tilfører lidt morskab. Er man som jeg ikke til de blodige krimier, så kan denne serie varmt anbefales. Bogen er let læselig og jeg regner med at blive færdig med den her i weekenden.

Gøgens kalden - Robert Galbraith. Når jeg er færdig med mesterdetektiven Vish Puri, vil jeg i gang med J. K. Rowlings krimi. Den har fået meget ros i medierne efter forfatterens sande identitet kom frem, så den glæder jeg mig til at læse.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar