fredag den 28. marts 2014

#fredagsbog d. 28. marts 2014.

Der er to bøger, en grafisk novelle og en lydbog denne gang. Selvom vi stadig er i marts, har jeg allerede taget hul på april måneds selvvalgte tema, der er børnebøger. Bøgerne til weekenden er:

 
Sascha Christensen - Den ydmyge amulet. Det er den første bog i Humaran-trilogien. Forfatteren fik børnebogsprisen Orla Prisen i 2010 for bogen. Den foregår i England i en eventyrverden, hvor der findes få mennesker der er magikere, mens størstedelen af befolkningen er amagikere, personer ude afstand til at bruge magi. Der findes også alfer i denne verden, der er menneskernes små hjælpere. Indtil videre, jeg er 157 sider inde, er den både spændende og også lidt uhyggelig.

Jhumpa Lahiri - The Namesake. Jeg er lige begyndt på den og er ikke kommet så langt, så jeg kan sige ret meget om den. Men jeg har læst The Lowland af samme forfatter og jeg kunne rigtig godt lide forfatterens skrivestil. Så jeg har store forventninger til The Namesake.

Eoin Colfer - Artemis Fowl , The Eternity Code. Jeg begyndte på serien for et par år siden, men er ikke kommet længere end de første tre bøger. Jeg håber at kunne afslutte serien i år.

Joakim Zander - Svømmeren. Spændingsbog. Hentet gratis som lydbog via Gyldendal. Jeg er ikke kommet ret langt ca. 14-15%, men indtil videre kan jeg rigtig godt lide den, jeg synes plottet er spændende og jeg synes personerne er interessante og det hele virker meget realistisk, hvilket er meget skræmmende. Jeg regner ikke med, der bliver så meget tid til at lytte i weekenden, når børnene er hjemme. Lydbøger fungerer bedst for mig, når jeg går for mig selv og arbejder på gården. Hvis der sker alt for meget omkring mig, får jeg ikke fat på det hele.

God læselyst og god weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar