fredag den 23. maj 2014

#fredagsbog d. 23. maj 2014.

Vi har igen en lidt travl weekend, med blandt andet Sigurd Barrett familiekoncert i Aalborg Musikhus lørdag og min ældste datter skal vanen tro spille fodboldkamp og denne weekend skal de meget passende spille om søndagen. Men forhåbentlig kan jeg få presset lidt læsetid ind her og der.

Den første bog jeg vil læse denne weekend er Marina Chapmans Junglepigen. Jeg startede på den i går og er allerede ca. halvvejs, så den regner jeg med at blive færdig med fredag aften.  Den handler om en 4 årig sydamerikansk pige, der bortføres fra sin landsby og efterfølgende efterlades alene i junglen. På mirakuløsvis overlever hun ved at iagttage aberne i junglen. Da hun er ti år, bliver hun taget til fange af nogle jægere og solgt til et bordel. Hun stikker af og lever det farlige liv som gadebarn.

Den bog jeg gerne vil i gang med efter Junglepigen, er Amanda Lindhout og Sara Corbetts Huset i Himlen. I bogen fortæller Amanda Lindhout, der arbejder som freelance journalist om de 15 måneder hun var tager som gidsel i Somalia og hvordan hun overlevede.

Jeg er meget fascineret af hvad det er der gør, at nogle mennesker bliver stærkere i situationer, hvor de fleste ville bukke under. For eksempel med østrigske Natascha Kampusch, der blev holdt fanget af en sindsforvirret mand i næsten 8 år. Fra hun er 10 år til hun undslipper som 18 årig. Hvad er det der giver hende styrken til at overleve, selv om hun ikke var ældre. Jeg synes det er så interessant at læse om stærke personligheder og om folk der har levet usædvanlige liv.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar