torsdag den 8. maj 2014

Ingstrup Bogby.

Som så mange andre landsbyer i det såkaldte "udkants Danmark", har nabolandsbyen Ingstrup også oplevet at butikker lukker og folk flytter fra byen.  Som et modangreb, for at stoppe affolkningen og hjælpe byens erhvervsliv og få turisterne til at opdage byen, er byens indbyggere gået sammen om, at føre ideen om en bogby ud i livet.

Meningen er, at der rundt omkring i byen vil være bogvogne og boghylder, hvor man kan købe bøger, samt at der på alle huse, på lygtepæle og andre steder vil kunne findes citater, ordsprog m.m.

Der er indvielsesfest lørdag. d. 10. maj i byens forsamlingshus, det arrangement og bogbyen kan der læses mere om på dette link http://ingstrupbogby.dk/index.html .

Jeg må blankt indrømme, at i de snart 7 år jeg har boet i Løkken, har jeg aldrig sat mine ben Ingstrup. Men med bogbyen vil jeg ikke afvise, at jeg på mine cykelture fremover vil finde vej forbi Ingstrup, for at se om der er noget spændende at finde i bogvognene.

2 kommentarer:

  1. Hej Birgitte
    Du skal være hjertelig velkommen i Ingstrup.
    Kig evt. også ind på mejeriet og få en bid af Nordjylland

    SvarSlet
  2. Det lyder godt Helge. Jeg tager dig på ordet :)

    SvarSlet