tirsdag den 10. juni 2014

Bogkøb i juni. Første del.

Who am I kidding, jeg kan jo lige så godt kalde indlægget "første del" til at starte med. Hver måned ender det jo altid med, at der alligevel, kommer et indlæg mere med bogindkøb.

Jeg venter blandt andet på, at der skulle være en lille bogbestilling på vej fra The Book Depository, med noget sommerlæsning. Jeg indgav ordren i starten af maj og bøgerne er afsendt d. 23. maj, men altså ikke dukket op endnu. Så de skulle meget gerne komme inden for den næste uges tid. Selvfølgelig glæder jeg mig også til at modtage Rachel Hawkins- Rebel Bell, som jeg vandt i en giveaway i sidste uge på Sus´bogblog . Tak for det Sus!

 
Bøgerne jeg har at vise frem indtil videre denne måned er:


Cassandra Clare - City of Heavenly Fire. Behøver næsten ingen introduktion. Det er sjette og sidste bind i urban fantasy serien The Mortal Instruments. Den har fået meget høje ratings på Goodreads, så det lover jo godt.

Amanda Downum - The Bone Palace, The Drowning City og The Kingdoms of Dust. Bøgerne indgår i forfatterens Necromancer trilogi.  Jeg fandt dem på Saxo.coms lagersalg til 50,- kr. stykket. De to af dem er pocket bøger og den sidste er almindelig paperback. Jeg tænkte, at de med deres Østens Mystik-agtige forsider og deres størrelse ville være perfekt strandlæsning, når børnene og jeg skal hygge på stranden i sommerferien. Bøgerne handler om Isyllt Iskaldur. Hun er necromancer, snigmorder og spion. Jamen, det lyder da bare som en fantastisk trilogi, med fart over feltet.

Deborah Myler - The Bookstore. Bogen er købt som supplement til mit læsetema i juli måned. Den handler om en ung pige, der tager til New York, for at studere. Her indleder hun et forhold til en ung succesrig mand. Han slutter deres forhold meget brat inden hun kan nå at fortælle ham, at hun er gravid. For at kunne klare sig som alenemor, får hun arbejde i en boghandel. Det lyder som en hyggelig chick lit-agtig historie.

Katie McGarry - Take Me on. Den fjerde bog i Pushing the Limit serien. Bøgernes handling er centreret om en gruppe unge og i hver bog bliver der sat fokus på et par af de unge og deres meget forskellige problemer og hvordan de klarer sig igennem dem. Jeg hader virkelig seriens forsider, de signalerer dårlig kvalitet og underlødig indhold. Mens bøgerne tværtimod omhandler meget alvorlige problemstillinger.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar