mandag den 23. juni 2014

Bogkøb i juni. Anden del.

Overskriften på dette indlæg kunne også have været "sommerbøger" eller "de pastelfarvede bøger". For jeg synes alle bøgerne her lyder til at være rigtig gode og lette sommerbøger og jeg synes det er lidt sjovt, at de alle seks er pastelfarvede.


Rachel Hawkins - Rebel Bell. Jeg har længe haft kig på denne bog, den er blevet meget positivt omtalt på BookTube, hvor stort set alle har været begejstret for den. Derfor blev jeg utrolig glad, da jeg vandt den i en giveaway på Sus´ Bogblog. Jeg læste Hex Hall serien sidste år, som jeg synes var rigtig god. Rebel Bell handler om noget med en pige, der bliver udvalgt til at skulle beskytte den dreng som hun allermindst kan lide og ikke kommer særlig godt ud af det med. Jeg har dog en fornemmelse af, at det nok ændrer sig i løbet af bogen.

Rainbow Rowell - Attachment, Elenor and Park og Fangirl. Bøgerne er købt på saxo.com, som let sommerlæsning. Jeg har hørt rigtig meget godt om forfatteren og tænkte jeg ville prøve et par af hendes bøger. Attachment er en roman skrevet til voksne, hvor de to andre er ungdomsbøger. Jeg valgte netop de tre bøger, fordi jeg var nysgerrig efter, at se forskellen på, når hun skriver voksenbøger kontra ungdomsbøger.

Marie Sempler- Where did you go Bernadette. Bogen lå og råbte til mig i Bilka, en lørdag jeg var med mine børn og søster en tur i City Syd i Aalborg. Den har også længe været på min ønskeliste og da den så lå der til 50,- kr. så kunne jeg ikke andet end at købe den. Den handler vist nok om en utrolig intelligent pige, der har lidt svært ved at begå sig socialt og hendes mor Bernadette, der pludselig en dag forsvinder.

Katarina Bivald - Læserne i Broken Wheel anbefaler. Som nævnt i indlægget om bøger på min ønskeliste lyder dette også til at være en fin hjertevarm sommerbog. Da jeg har valgt at læsetemaet i juli skal være bøger om bøger, så kunne jeg ikke undvære denne på min hylde. Jeg glæder mig meget til at læse den i næste måned.

Inden jeg blev færdig med indlægget nåede posten, at levere endnu en bog i vores postkasse. Bogen er Ruin and Raising af forfatteren Leigh Bardugo og er den sidste bog Grisha trilogien, de andre bøger er Shadow and Bone og Siege and Storm. Jeg har ikke læst nogen af bøgerne endnu, men bare det at vide at de foregår i Rusland er en god motivation for mig til at ville læse dem.

6 kommentarer:

  1. Åh, glæd dig til 'Attachments' og 'Læserne i Broken Wheel anbefaler'! Det er så lette og fine sommerbøger :'D

    SvarSlet
  2. Det lyder godt :) Jeg håber der bliver rigtig meget læsetid i sommerferien, for der er så mange gode bøger, jeg gerne vil læse :)

    SvarSlet
  3. Vi har mange bøger tilfælles på vores læseliste kan jeg se, jeg glæder mig også rigtig meget til at få læst en masse gode bøger :)

    SvarSlet
  4. Det kunne være vi skulle læse en af dem sammen?

    SvarSlet
  5. Hvor er det virkelig nogle fine bøger, du har fået/købt i juni, og hvor matcher de altså bare fint på billedet. Du skal virkelig glæde dig til Rainbow Rowells bøger; hun skriver virkelig så godt, og det er de perfekte letlæselige sommerbøger (jeg har dog ikke nået at få læst "Fangirl" endnu - men er sikker på, den er ligeså fantastisk, som de to andre). Derudover er "Læserne i Broken Wheel anbefaler" af Katarina Bivald virkelig også god! Jeg glæder mig meget til at læse din mening om alle bøgerne :)

    - Boghjørnet // Simone Hagemann

    SvarSlet
  6. Jeg har planlagt at august måneds tema skal være frilæsning, også håber jeg på at få læst alle de her bøger :)

    SvarSlet