fredag den 13. juni 2014

#fredagsbog d. 13. juni 2014.

Min mand og jeg starter denne weekend ud med 2x70 års fødselsdag i Aabybro. Lørdag skal vi til LeMans Open i Brønderslev, hvor butikkerne har åbent 24 timer fra lørdag til søndag. Min ældste datter, der spiller fodbold i Løkken, skal dele flyers for Løkken Koncert ud. Der er også Loppemarked i Thise, der ikke ligger så langt væk fra Løkken, så jeg kunne godt tænke mig et lille smut der ud, selvfølgelig for at se om der skulle være nogen bøger. Søndag skal vi nok en tur i Fårup Sommerland med nogle venner. Så læsestunderne bliver nok lidt sparsomme denne weekend.

Derfor har jeg valgt, at denne uges fredagsbog skal være en lydbog, som jeg har hentet gratis som podcast på DR-Bogklubbernes hjemmeside. Bogen er Anne Grues novelle samling De andre. Det er en lidt anderledes oplevelse, at lytte til den, min Ipod vil nemlig ikke afspille delene i rækkefølge, men springer rundt i novellerne. Jeg har tjekket at indstillingerne er korrekte både på Ipoden og i Itunes og jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt. Af den grund er det også lidt svært at vurdere hvor langt jeg er i bogen. Men jeg vil gætte på at jeg er ca. halvvejs.

Men jeg synes faktisk det har gjort lytte oplevelsen mere interessant, jeg er måske lidt mere opmærksom og det er ligesom om novellerne bliver integreret i hinanden. Jeg har uden problemer kunnet skelne mellem de forskellige historier, jeg har ikke et sekund været i tvivl om hvilken novelle jeg har været i, for oplæseren har sat et umiskendelig præg på hver enkelt historie. Men jeg kunne nu godt tænke mig, at læse hele novelle samlingen for at får styr på tiderne, da det hele jo er lidt hulter til bulter rent tidsmæssigt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar