onsdag den 16. juli 2014

Bogkøb i juli 2014. Første del.


  
Så er der nye bøger til hylden:

Terri Terry - Knust. Bogen er købt i Bog & Idé i Brønderslev. Det er sidste bog i "Slettet" trilogien. Beskrivelsen af bøgerne får mig til at tænke på filmen La Femme Nikita/ Kodenavn Nikita, som også har været lavet til en tv-serie.

Bøgerne handler om Kyla, der vågner op en dag og opdager, at alt hendes hukommelse er blevet slettet. Myndighederne siger, det er fordi hun har begået kriminalitet og nu har fået mulighed for at starte forfra. Men Kyla bliver ved med at blive hjemsøgt af flashbacks, der ikke helt stemmer med hvad hun får fortalt.

Donna Tartt - Den hemmelige historie. Bogen er købt antikvarisk på Saxo.com for 75 kr. plus porto. Donna Tartts seneste udgivelse "Stillidsen", fascinerede mig i den grad og jeg var så begejstret for hendes skrivestil, at jeg fik lyst til, at læse mere fra hendes hånd.

I følge synopsisen på bagsiden, handler bogen om en gruppe intellektuelle og excentriske studerende, der samles under ledelse af en karismatisk lærer. Gruppens opførsel bliver mere og mere outreret, indtil deres opførsel helt overskrider samfundets normer og love.

Eleanor Catton - The Luminaries. Bogen lyder som en kriminalroman med et twist, hvad dette twist går ud på, ved jeg ikke helt endnu. I 1866 rejser Walter Moody til New Zealand for at få sin del af guldeventyret. Da han ankommer bliver han øjeblikkelig inddraget i opklaringen af et mysterium, der omfatter en forsvunden rigmand, en død prostitueret og en kæmpe formue, der er fundet hos en drukkenbolt.

Jeg har hørt meget blandede meninger om denne bog. Nogle er vild med den og nogle har helt opgivet, at læse den færdig. Så jeg er meget spændt på at læse den og danne min egen mening.

Kai Meyer - Dark Reflections. Bogen indeholder de tre bøger The Water Mirror, The Stone Light og The Glass World, der udgør The Dark Reflections trilogien.

Kai Meyer er anset for at være en af Tysklands bedste fantasy forfatter, hans bøger har solgt i million eksemplarer verden over. Dark Reflections trilogien er fra starten af 00erne.

Trilogien handler om den fjorten årige Merle og hendes venner Junipa og Serafin, der bor i et aldeles fortryllende Venedig, hvor havfruerne svømmer i kanalerne. Byen har været under ægyptisk herredømme i 30 år. Der sker et eller andet frygteligt og nu er det så de tre venners mission at redde Venedig og dets indbyggere.

Denne blanding af historie og mytologi, lyder utrolig spændende. Jeg glæder mig til at stifte nærmere bekendtskab med Kai Meyers fantasi verden.

Liane Moriarty - Min mands hemmelighed. Jeg har endnu ikke haft tid til at læse denne bog, som ellers så længe har været øverst på min ønskeseddel. Forhåbentlig kan jeg snart få den klemt ind på min læseliste.

Jeg bliver helt bange for at jeg har skruet mine forventninger til bogen alt for højt op og er derfor bange for at blive skuffet og det afholder mig måske lidt fra at starte på den.

Tracy Gravis Graves - Vores Ø. Bogen er købt i AZ i Hjørring for 49,- kr. Jeg fik bogen anbefalet af Simone fra Boghjørnet, så da jeg så den til den pris slog jeg til. For hvem kan sige nej til billige bøger?

Bogen handler om den 30 årige lærerinde Anna. Hun får tilbudt et sommerjob, som privatlærer for den 16-årige TJ, der er ved at komme sig efter en livstruende sygdom. Uheldige omstændigheder fører til at de strander på en øde ø sammen og må nu klare sig så godt de kan.

Det lyder lidt som "Den blå Lagune" møder "Cast away". Både romantisk og nervepirrende.

4 kommentarer:

  1. Åh, så gode bøger! 'Den hemmelige historie' af Donna Tartt er en af mine absolutte yndlinge! Og jeg knuselsker 'The Luminaries', den er så imponerende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det her bogblogging får virkelig min TBR til at eksplodere med alle de gode anmeldelser der er derude :)

      Slet
  2. Hvor er jeg virkelig så glad for, du fik købt "Vores ø". Nu håber jeg bare, du også kommer til at holde af den - men uanset hvad glæder jeg mig helt vildt til at høre din mening om den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, glæder mig også til at læse den, nu skal jeg bare lige finde tiden til det :) Synes efterhånden min TBR er noget lang!

      Slet