fredag den 18. juli 2014

#fredagsbog d. 18. juli 2014.

Som skrevet har jeg valgt at deltage i Booktube-A-Thon 2014, der slutter nu på søndag. Det gik rigtig godt til at starte med, men så gik det stærkt ned ad bakke. Jeg har fået læst to bøger og har indtil videre kun fuldført én af de 7 læseudfordringer. Lige nu synes jeg læsningen står helt stille. Det kniber nemlig med, at få fundet tid til at læse, der er så mange skønne underholdnings tilbud i det ganske danske sommerland.

Min søster er i denne uge på besøg fra Djævleøen og vi har blandt andet tilbragt en fantastisk dag på Voergaard Slot, hvor der er Middelalderdage og ellers har vi leget på stranden og taget på ture ud i det blå og de dage der har været overskyet og regn, har vi spillet spil og hygget os indendørs.

Derfor føler jeg mig lidt under pres for at få læst de resterende udfordringer, som denne weekends to bøger er en del af.

Brian Selznick - Opfindelsen af Hugo Cabret. Bogens historie bliver fortalt i både teksten og de rigtig flotte og stemningsmættede illustrationer.

Det er historien om drengen Hugo Cabret og hans onkel, der bor på en togstation. Onklens job var at passe alle stationens ure, men nu er han forsvundet og Hugo har overtaget hans arbejde. Men der er også andet der optager Hugo, blandt andet hans og onklens store hemmelighed og en pige han ofte ser gå rundt på banegården.

Patrick De Witt - Brødrene Sisters. Dette er en vaskeægte western. På nær de Dave Crockett bøger jeg læste da jeg var barn, tror jeg ikke jeg har læst noget der bare ligner en western. Så jeg er noget spændt på denne meget roste bog, som også har været nomineret til Man Booker Prizen i 2011.

Bogen foregår i Californien under gudlfeberen. Brødrene Charlie og Eli er revolvermænd og bliver hyret af den mystiske og magtfulde Kommandøren til at finde manden Hermann Kermit Warm og slå ham ihjel.

Bogen skulle være satirisk og have en meget mørk humor, den lyder helt fantastisk.



2 kommentarer:

  1. Kender godt det der med tidspres, men når vejret er så godt, skal der også være plads til, at nyde ferien uden for bøgerne :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Håber I havde en god ferie. Det var i hvert fald en rigtig fin stak bøger du kom hjem med. Bøger er sådan nogle skønne souvenirs, men bare alt for tunge :)

      Slet