onsdag den 13. august 2014

Bogkøb i august 2014. (Første del).



 
I anledningen af Amerikas uafhængighedsdag d. 4. juli, havde Saxo.com rabat på deres engelsksprogede bøger og jeg øjnede chancen for, at få de sidste fem bøger i Chris Bradfords Young Samurai-serie til en billig penge.
 
Handlingen foregår i starten af 1600-tallet og handler om drengen Jack, der sejler med sin far til Japan ombord på et handelsskib. Tæt på Japans kyst lider de skibsbrud og hele besætningen bliver slået ihjel af pirat Ninjaer. Jack bliver reddet af samuraien Masamoto, som tager ham til sig, som en søn og lader ham optage som samurai lærling på sin skole. Bøgerne følger nu Jacks oplæring og kamp for at blive accepteret og respekteret blandt japanerne.
 
Jeg læste de tre første bøger i serien The Way of the Warrior, The Way of the Sword og The Way of the Dragon i starten af maj i år. Det sidste der skete i den tredje bog, var at Jack stod for, at skulle sejle hjem til England, for at finde sin lillesøster. Så jeg kan da næsten ikke vente på, at læse hvordan det spænder af.

Jeg har altid været glad for drengerøvs eventyrbøger og kan godt lide når der er fart over feltet. Desuden er bøgerne virkelig interessante, på grund af den ernorme viden forfatteren har om japansk, kultur, traditioner, skik og brug og ikke mindst japansk kampsport.


2 kommentarer:

  1. Hov! Det lyder da som en serie, jeg bør tjekke ud - er ret fascineret af Japan... og samuraier ;-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg læste om Pirat Ninjaerne var jeg solgt. Det er da bare for sejt :)
      Har du set serien Shogun bygget på James Clavells roman af samme navn, så vil jeg betegne disse som Shogun i børnehøjde :)

      Slet