fredag den 15. august 2014

#fredagsbog d. 15. august 2014.

 Jeg mangler ca. en 15-20 sider for at være færdig med første bind om Den sindrige ridder Don Quixote de la Mancha af Miguel de Cervantes. Så har jeg bare små 600 sider tilbage at læse i bind nummer to. Jeg trænger virkelig til en pause fra Ridderen af den Bedrøvelige Skikkelse og hans tossede historie, derfor vil jeg i denne weekend læse:

Vibeke Bruun Arildsen - Sommeren på Carlsholm. Bogen foregår i Danmark  omkring slutningen af 1800-tallet starten af 1900-tallet, hvor der sker rigtig meget i Danmark, med dannelsen af de første andelsmejerier og opbrud i den traditionelle landbrugsstruktur.

Det er en ungdomsbog og den handler om et par tjeneste piger, ansat i køkkenet på godset Carlsholm og godsejerdatteren. Så jeg tænker, at bogen gennem pigerne skildrer klasseskel og forskel i leveforhold. Det er også en kærlighedshistorie og jeg glæder mig til at læse den.

Det er den rigtig flotte forside, der blandt andet fik mig til at sætte bogen på min ønskeliste, der er bare et eller andet ved den forside, der fangede min interesse. Bogen er et frieksemplar tilsendt af forlaget Turbine.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar