fredag den 22. august 2014

#fredagsbog d. 22. august 2014.

Vores stationære computer gik kaput i går aftes og skal nu sendes til vores lokale computer troldmand. Derfor har jeg måttet låne min datters bærbare ( som oprindelig vist nok var min), der af uvise årsager ikke kan uploade fotos til blogspot, så derfor er billedet lånt fra internettet.

Bogen jeg læser denne weekend er:

Lisa See - Pigerne fra Shanghai. Jeg har læst ca. 70 sider i bogen og har en umiskendlig fornemmelse af at jeg har læst bogen før. Jeg har gennemsøgt mine hylder og jeg har ( gudskelov) ikke købt en bog jeg allerede ejer. Men om jeg engang har lånt den på biblioteket eller bare læst en bog, der måske minder om den, har jeg ikke kunnet finde ud af.

Bogen handler om to søstre, der bor i Shanghai, hvor de lever det søde liv tæt på den internationale enklave og det franske koncessions område , hvor grænserne for den strenge kinesiske opdragelse er megt flydende.

Pigerne er forkælede og gør præcis hvad der passer dem, indtil en dag hvor faderen kommer hjem og siger at de skal giftes med to mænd fra USA. Faderen har spillet alle deres penge op og dette falder sammen med japanernes okkupation af Kina, så nu bliver der vendt op og ned på deres liv.

Jeg er meget interesseret i kinesisk litteratur og historie. Jeg
 har rigtig mange bøger om landet og bøger skrevet af kinesiske forfattere. Jeg har selv som 21 årig, rejst rundt i et par måneder med rygsæk i Kina og har også været i Shanghai. Det er altid spændende at læse om steder man selv har oplevet.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar