fredag den 8. august 2014

#fredagsbog d. 8. august 2014.

Så er høsten ved at være overstået og endda inden børnene er startet i skole. Hvilket min søn er svært tilfreds med. Normalt kan han ikke deltag i høsten, men må følge med fra skolebænken. Så de sidste fjorten dage har han kørt korn fra for første gang og jeg sværger, han er mindst vokset 20 centimeter af bare stolthed.

Som skrevet sidste fredag har jeg kastet mig over Århus Universitetsforlags to binds udgave af  Miguel de Cervantes - Den sindrige ridder Don Quixote de la Mancha og det bliver nok de bøger jeg kommer til at sidde med næsen i de næste par weekender.

Det er en meget mærkelig historie om en rigmand, der bliver tosset i hovedet af at læse ridder romaner. Han drager ud på eventyr og på rejsen ser han troldmænd, riddere og skøn jomfruer, når det egentlig bare er munke, fåreflokke og ludere. Han foretager den ene hovedrystende bedrift efter den anden og får lige så mange tæv som skønne eventyr.

Det har taget lidt tid for mig at vende mig til fortællerstilen og sproget, men ca. en tredje del inde, synes jeg læsningen er blevet lettere og mere flydende.

God weekend og god læselyst!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar