søndag den 28. september 2014

#bogbloggertræf i Aalborg.


Som skrevet var det med sommerfugle i maven jeg drog af sted til bogbloggertræf i Aalborg i går. Men jeg havde på ingen måde behøvet at være nervøs, alle deltagere var så søde og åbne. Det var et rigtig dejligt arrangement. Jeg tager hatten af for arrangørerne Simone, Irene, Karin og Rikke A. De har virkeligt gjort et godt stykke arbejde.

Udover det hyggelige samvær med andre bognørder, så bød dagen på hele to forfattermøder. Den første Nanna Foss, var en overraskelse fra arrangørernes side. Hun kom for, at fortælle om sin debut bog "Leoniderne", som udkommer d. 19. oktober. Meget flot havde forlaget Tellerup sendt gratis eksemplarer af bogen til alle deltagere. Mange tak til Tellerup!

"Leoniderne" er første bog i "Spektrum"serien, der er planlagt til at være på ni bind. Hvert bind får sin egen hovedperson. Bøgerne er en blanding af fantasy, science fiction og paranormal. I forbindelse med en konkurrence forfatteren havde på sin facebook side, var jeg inde og læse de første 7 kapitler, som ligger tilgængelig på forlaget og forfatterens hjemmeside og den lyder så spændende. Jeg er super glad for nu selv at eje bogen.

Den anden forfatter der kom forbi, var Christina Bonde der er forfatteren til "Natten sanger" trilogien. Hun kom for at fortælle om, hvordan en forfatter oplever fænomenet bogbloggere og hvordan bloggere og forfattere kan gøre bruge af hinanden. Det var rigtig interessant, at høre om hvordan andre oplever bloggene. For ellers sidder man jo bare, her for sig selv bag skærmen og skriver, uden at vide om der er nogen på den anden side.

Der var også mulighed for at købe hendes bøger til en meget fordelagtig pris. Jeg valgte at købe hendes første bog "Månebørn". Bogen handler om 18-årige forældreløse Stella, der bor sammen med sin onkel Peter. Da de kommer til at bo på et Stutteri, forelsker Stella sig i Thomas, som det viser sig er vareulv.

Men det var langt fra de eneste boglykker vi oplevede den da. Ved ankomst stod der på vores pladser en dejlig bogpose fra forlaget Lindhardt & Ringhof, som Rikke M, havde sørget for og specielt udvalgt til hver deltager. Jeg var så heldig, at få Donna Tartts "Den lille Ven" og Jan Thielkes "Espegare" og jeg må sige, at med de to bøger har Rikke ramt helt plet og det vidner om det store arbejde hun har lagt i, at finde de helt rigtige bøger til hver deltager. Med i posen var også et uddrag af Sophia Kinsellas kommende bog "Sopaholic stiler mod stjernerne", der udkommer til november. Tak til Rikke og L&R!

Arrangørerne havde virkelig arbejdet hårdt for at gøre dagen vellykket, foruden den dejlige og velsmagende frokost, var der også disket op med fantastisk lækkert kagebord. Mellem måltiderne var der indlagt sjove fysiske aktiviteter som Gæt & Grimasser og en sjov boglig konkurrence. Hvor vi blandt andet skulle balancere med bøger på hovedet i bedste Emma gad stil. Tak til GrisogKo og Postkiosken & Kagedreams for hjælp til bordets glæder!

Til slut var der endnu en dejlig overraskelse til alle deltagerene, der var denne kæmpe bookiebag og hvad den gemmer på vil jeg skrive om i et andet indlæg, for der var så mange dejlige og spændende bøger sendt fra mange genrøse forlag og forfattere.

Hvis arrangørerne beslutter, at gentage succesen til næste år og jeg har muligheden, vil jeg helt sikkert deltage igen.

22 kommentarer:

  1. Det var en herlig dag og det var rigtig hyggeligt at møde dig! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, håber du kom godt hjem :)

      Slet
  2. 6 timer er i virkeligheden ikke lang tid, og man når aldrig rigtig at få talt med alle! Det var hyggeligt at hilse på dig, men håber vi kan sludre mere en anden gang :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så hyggeligt! Mon ikke der bliver en lejlighed til at ses igen :)

      Slet
  3. Det var simpelthen så hyggeligt! Og jeg håber du kom godt hjem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak. Også hyggeligt at tale med dig, selv om man må sige det var lige på falderebet :)

      Slet
  4. Tak for hyggeligt selskab fra parkeringspladsen og videre ind;)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, der er nu ikke noget, som at ankomme sammen med nogen, så er man ikke helt så alene i verden ;)

      Slet
  5. Ja det var helt fantastisk hyggeligt, men det gik alt for hurtigt, og jeg håber at vi kommer til at snakke mere sammen næste gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tak fordi at i gad stå for det. Det var et virkelig godt arrangement I havde lavet :)

      Slet
  6. Det var rigtig hyggeligt at møde dig i 'levende live', det var en skøn dag! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ærgerligt at vi ikke fik snakket mere. Men det var godt nok hyggeligt :)

      Slet
  7. Det var super hyggeligt at møde dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde! Sikke en dejlig dag :)

      Slet
  8. Det var sådan en skøn dag! Desværre fik vi ikke snakket så meget, men jeg er så glad for at høre, at du kan bruge bøgerne og jeg er sikker på, forlaget glæder sig meget til at høre, hvad du synes om dem :)

    Det var hyggeligt at møde dig - og jeg håber, vi snakkes mere ved en anden gang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, forhåbentlig gentager arrangørerne succesen næste år så vi kan ses igen :)

      Slet
  9. Tak for en dejlig dag - vi må snakke lidt mere sammen en anden gang. Jeg glæder mig til at læse hvad du synes om Månens Børn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så hyggelige en dag vi havde ;) Med alle de nye bøger, ved jeg ikke lige hvor jeg skal ende og begynde ;)

      Slet
  10. Mange tak for en hyggelig dag. Det var virkelig fedt endelig at møde dig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde og tak fordi at i gad at bikse med det, for vores skyld. Fantastisk arbejde I havde lavet :)

      Slet
  11. Det var en virkelig dejlig dag - og skønt lige at få hyggesnakket lidt med dig :D

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde, det var sådan en hyggelig dag :)

      Slet