tirsdag den 9. september 2014

Bogkøb i september. (Brugte bøger edition)

Gennem FOF Vendsyssel er jeg startet på et litteraturkursus, der hedder "Lange linjer i litteraturen". På kurset skal vi i denne omgang, beskæftige os med forfattere omkring århundredeskiftet. Vi ligger ud med bondedigteren Knud Hjortø, der må siges at være blevet helt og aldeles overskygget af den mere kendte Johannes V. Jensen.

 
Jeg var afsted for første gang sidste onsdag og jeg må sige, at det er så spændende et kursus. Jeg er totalt novice i forhold til de andre på holdet. Kurset har kørt i 33 år, så der er helt sikkert mange guldkorn for mig at hente. 
 
For første gang ærgre jeg mig virkelig meget over, ikke at have en e-bogslæser, da der ikke er særlig mange af Knud Hjortøs bøger tilgængelige i fysisk bogform, men rigtig mange som e-bog. Derfor blev jer nødt til, at bevæge mig ad den antikvariske vej. Gennem Saxo.com har jeg fundet en del af Knud Hjortøs udgivelser. Bøgerne er: Hans Heilums nat, Forårsskyen, Hans Råskov, Fru Hertha, Folk, To verdener og Syner.( Den sidste bog er ikke kommet endnu, men skulle gerne snart være på trapperne)
 
Fordelen ved at købe antikvarisk gennem Saxo er, at man har adgang til 11 antikvariater fordelt i hele landet. Ulempen er at man ikke kan se hvilken tilstand bøgerne er i. "Pænt eksemplar" har jeg erfaret, kan dække over bøger i meget varierende tilstande. 

Jeg tror, at det bliver et rigtig spændende kursus og jeg glæder mig meget til, at skulle af sted og suge litterærviden til mig hver onsdag, hele vinteren.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar