mandag den 22. september 2014

Bogkøb i september.


 
Jeg er kommet lidt bagud med at vise mine bogkøb, da der kommer rigtig mange forudbestillinger ind af døren lige i øjeblikket og lige når jeg har et indlæg klar, dumper det et par bøger mere ind ad døren.

Tre af de syv bøger i dette indlæg er forudbestillinger. En et impulskøb og tre af dem er bøger fra min ønskeliste. Bøgerne er:

http://bachsbooks.blogspot.dk/2014/12/bger-lst-i-uge-51-2014.htmlJanet Evanovich - Top Secret twenty-one. Forudbestilling. Den enogtyvende bog i forfatterens Stephanie Plum-serie. Bøgerne er sjove, sexede og kun til ren fornøjelse, jeg vil tro, at læse denne serie, svarer til at følge med i en soap-opera på tv.

Jeg var lidt skuffet over den sidste bog der udkom. Plottet var meget tyndt og lignede utrolig meget noget jeg havde læst før og vigtigst af alt så var der ingen Ranger-time. Hvilket igen er som, at se en tv-serie uden at ens favorit  person viser sig. Som sagt meget skuffende.

Serien handler om Stephanie Plum, der er dusørjæger, en meget uheldig dusørjæger, der altid kommer galt af sted. Hun dater on and of den lækre politikommissær Morelli, der er af italiensk oprindelse og som har en frygtindgydende bedstemor med evnen til at kaste forbandelser. Der ud over får hun ofte hjælp fra den sexede latino superhelteagtige Ranger.

Sarah J. Maas Heir of Fire. Forudbestilling. Tredje og sidste bog i Throne of glass-serien, der skulle være inspireret af eventyret "Askepot".

Bøgerne handler om pigen Celaena, der efter at være blevet anholdt af landets magthavere, indvilliger i at fungere som snigmorder for landets konge. Jeg har endnu ikke læst trilogien og den tilhørende novellesamling, da jeg altid venter til jeg har alle bøger på hylden. Men jeg glæde rmig virkelig meget til at komme i gang med dem.

Charlotte Rogan - Redningsbåden. Dette er mit impulskøb. Igen faldt jeg over bogen på Saxo.com lagersalg. Jeg faldt fuldstændig for den meget spændende synopsis.

Den handler om den 22 årige Grace, der efter oceandamperen Empress Alexandras forlis på vej fra London til New York, opholder sig 21 dage i en overfyldt redningsbåd. Bogen er skrevet som dagbognotater, som hun skriver i fængslet, hvor hun sidder under anklager for mord. Hold nu fast, det lyder så sindssygt spændende, at jeg bare måtte læse den.

Stehanie Perkins - Isla and the Happy Ever After. Forudbestilling. Bogen er sidste bog i en serie af uafhængige bøger, der startede med bogen "Anne and the French Kiss".

Jeg ved egentlig ikke, hvorfor jeg har købt denne bog. Jeg var ikke specielt begejstret for "Anna and the French Kiss". Da jeg læste den følte jeg mig alt for gammel og synes faktisk den var lidt tåbelig.

Bog nummer to i serien "Lola and the Boy Next Door" var jeg heller ikke vild med. Så hvad der lige har fået mig til at købe denne sidste bog, kan jeg ikke forklare med andet end et svagt håb om, at den er bedre og på en eller anden måde redder hele serien.

http://bachsbooks.blogspot.dk/2015/01/bger-lst-i-uge-3-2015.htmlDeanna Raybourne - City of Jasmin. Igen faldt jeg for den meget lovende beskrivelse af bogen.

Fem år efter den berømte aviatrix Evangeline Starkes mand blev meldt omkommet i passagerskibet Lusitanias forlis i 1915, finder hun et fotografi, hvor hendes mand er på. Fotoet er taget efter at han angiveligt skulle være død. Hun sporer fotoet til den gamle City of Jasmine i Damaskus og beslutter sig for, at finde ud af hvad der rigtig skete dengang.

Potentiel kærlighedshistorie og en stærk kvindelig hovedperson, what´s not to like?

Truman Capote - In Cold Blood. Jeg hørte om bogen på Youtube og det lød bare fuldstændig som en bog for mig.

I Holcomb i Kansas, bliver en familie brutalt myrdet og der synes ikke til at være noget egentlig motiv, for de voldsomme drab. Da Capote læser om disse mord, får han straks lyst til at skrive om hændelsen og han rejser til den lille by. Hvor han de næste to år bor i byen og interviewer familiemedlemmer, indbyggere og drabsmænd, for at finde ud af hvordan det kunne ske.

Laura Ingalls Wilder - De første fire år. Købt som brugt bog. Jeg kunne ikke finde bogen i den hæftede udgave, som passede til resten af serien. Så jeg opgav og købte denne fine nye indbundne udgave brugt på Saxo. Den ser ud som om den slet ikke har været læst, så det var et fint køb.

Nu kan jeg få afsluttet serien om livet på prærien. Bogen handler om de første fire år i Lauras ægteskab. Til november udkommer der på engelsk en ny biografi om Laura Ingalls Wilders barndom og opvækst som nybygger. Denne gang er den bestemt ikke rettet mod børn, den er mere barsk og ikke helt så romantiseret som børnebøgerne.

9 kommentarer:

  1. Fine bøger! Der er lidt grøn/blå-tema over dem synes jeg! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænkte faktisk selv på, at det var sjovt, at de tre bøger der udkom i denne måned alle er grønne. Den blå farve havde jeg ikke set før du skrev det :)

      Slet
  2. Sikke nogle fine bøger. Jeg læste 'redningsbåden' da den udkom, og syntes også den lød rigtig spændende. Blev dog temmelig skuffet. Håber du får mere glæde af den, end jeg gjorde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis det er tilfældet, så er jeg glad for at jeg fik den til halv pris ;)

      Slet
  3. Af en eller anden grund er jeg kommet til at unfollow dig på bloglovin, øv! Men nu er jeg her igen. Sikker mange dejlige (grønne) bøger, jeg er også spændt på hvad du vil sige om redningsbåden. Jeg synes også den lyder spændende, men de andre anmelelser har afskrækket mig lidt. Kommer du til bogbloggertræf på lørdag ? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Shit happens :) For eksempel er den ene af mine følgere mig selv, som har fire følgere????? Jeg ved ikke lige hvad der er sket der :)

      Ja, jeg kommer til Aalborg på lørdag, jeg glæder mig, men har også en del sommerfugle i maven, jeg kender jo ikke rigtig nogen af jer. Men det skal nok blive hyggeligt.

      Slet
  4. Jeg er også lidt nervøs, jeg kender heller ikke nogen. Det er lidt grænseoverskridende :)

    SvarSlet
  5. Sikke nogle fine indkøb :)
    Jeg læste selv Redningsbåden sidste år, og jeg blev desværre lidt skuffet over den. Præmissen er meget god, men den kunne efter min mening ikke helt leve op til sig selv, desværre. Jeg håber du får en bedre oplevelse med den :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan høre jeg får min sag for med den bog. Nu er jeg meget spændt på at læse den, for at se hvad det hele går ud på.

      Slet