fredag den 19. september 2014

#fredagsbog d. 19. september 2014.

Det bliver en travl weekend med mange dejlige ting at se frem til. Vi skal til 70´er fest fredag aften. Obligatorisk fodboldkamp lørdag morgen og sammen med læseklubben skal jeg til forfatter arrangement på Brønderslev bibliotek søndag formiddag, med Signe Langtved Pallisgaard, der har skrevet bogen "Et andet sted".

Men jeg håber at kunne få klemt lidt læsning ind her og der. Jeg er gået i gang med den sidste planlagte bog på månedens læseliste, som er Haruki Murakamis meget roste værk Trækopfuglens krønike.

Det er altid med en del spænding i maven, at jeg kaster mig ud i en Murakami bog, for jeg ved aldrig hvor, hans historier nu fører mig hen eller hvilke mentale kolbøtter, de får min hjerne til at lave.

Jeg er meget fascineret af hans skrivestil, som egentlig er nem og lige til at læse, indtil han kaster overnaturlige og uforklarlige skørheder ind, som vender op og ned på det hele, uden at komme med nogen forklaringer. Det er helt fantastisk.

Er der nogen, der godt kunne tænke sig, at læse noget af Murakami, er mit råd; lad jer endelig ikke afskrække, men kast jer ud i det uden forbehold og se hvad der sker.

Højt på min ønskeliste står de seneste to bøger han har udgivet "Harboiled Wonderland og Verdens Ende" og "Den farveløse Tsukuru Tazakis pilgrimsår"

God weekend og god læselyst!

2 kommentarer:

  1. Den har jeg haft begyndt på... men gik i stå, det er den første Murakami bog, måske blev jeg lidt overrasket over ham. Jeg glæder mig i hvert fald til at høre, hvad du synes om den, måske kan det give mig lyst til at tage fat på den igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan rigtig godt lide den indtil nu. Men jeg synes den er knapt så "skør" og uforståelig som jeg havde forventet ;)

      Slet