lørdag den 11. oktober 2014

Bogkøb i oktober 2014.

Jeg må hellere poste dette indlæg, inden jeg drager til storstaden i efterårsferien, for at besøge min søster. Jeg har jo hørt et og andet om at der findes noget fantastisk fristende for en bogelsker, der hedder Politikens Boghal og lur mig om jeg måske har en bog eller to med hjem fra ferien.

Sjovt nok viser det sig, lige som de sidste mange bogkøbs indlæg, at mine bogkøb er ubevidst farvekoordineret. Denne måned kører jeg åbenbart rødligt tema. Der er tre forudbestillinger og fire impulskøb i denne måneds stak af  nye bøger.


Jane Austen - Northanger Abbey. Efter at have lyttet til bogen som lydbog, måtte jeg simpelthen også eje bogen og der var ingen vej uden om, det skulle være fra Bechs Forlags flotte klassiker-forlagsserie, så den passer til mine andre Jane Austen bøger.

Ann Radcliff - The Mysteries of Udolpho. Købet af denne bog er stærkt inspireret af Northanger Abbey. Da Udolpho bliver nævnt flere gange. Jeg fik en ubehændig lyst til at vide hvad den handler om.

Nnerdi Okorafor - Kabu Kabu og Who fears death. Den første af bøgerne er en samling af noveller. Kabu Kabu er navnet for små illegale taxier i Nigeria, der vil køre passageren lige der hen hvor han ønsker og i denne novelle samling tager forfatteren læseren med på fantastiske og eventyrlige rejser til steder du ikke vidste fandtes.

"Who fears death" er den bog der introducerede mig til forfatteren, da jeg faldt over den ved et tilfælde på Saxo.com. Det er noget så spændende, som en science fiction, der foregår i Afrika. Det synes jeg lyder utrolig spændende. Bogen er en forudbestilling.
 
http://bachsbooks.blogspot.dk/2015/02/scott-westerfeld-afterworlds_17.htmlScott Westerfeld - Afterworlds. Jeg har læst flere af forfatterens bøger og jeg synes denne bog lød spændende. Bogen handler om en ung kvinde, der tager til New York for at skrive sin bog færdig og få den udgivet. Selve romanen er bygget op så den følger to spor, det ene er forfatteren og det andet er den bog hun skriver.

Det der fangede min interesse, er at hovedpersonen hedder Darcy og hovedpersonen i hendes roman hedder Lizzie. Jeg blev lidt nysgerrig efter at se hvad forfatteren ville med denne åbenlyse "Stolthed og fordom"-reference. Bogen er en forudbestilling

 Robert Galbraith - Silkeorm. Jeg var meget begejstret for den første i forfatterens Comoran Strike krimiserie "Gøgens kalden". Jeg er altid så imponeret over hvor godt J.K. Rowling skriver og hvor fantastisk godt hendes historier hænger sammen og den måde hun bygger personerne op. Derfor skulle jeg bare eje "Silkeormen" også. Bogen er en forudbestilling.

George R. R. Martin - Den herreløse ridder. Tre små historier, der foregår i det samme univers som forfatterens "A Song of Ice and Fire"-serie. Bogen har længe været på min ønskeliste og derfor måtte jeg bare slå til, da jeg så den var nedsat til halv pris på cdon.com. Forsiden minder mig utrolig meget om Don Quixote, det håber jeg sandelig ikke historierne gør.


Carolyn Keene - The Secret of the old Clock, The hidden Staircase, The Mystry of Lilac Inn og The Bungalow Mystery. Månedens impulskøb. Bøgerne er de første fire bøger i den populære serie om pige-detektiven Nancy Drew, Serien er på omkring de halvtreds bøger. Jeg har intet forhold til bøgerne eller serien, men jeg kunne bare ikke stå for de flotte farver på disse genoptryk af bøgerne. Jeg faldt fuldstændig for de skønne vintage forsider.


10 kommentarer:

  1. Altid dejligt med nye bøger.
    God ferie og pas nu på inden i boghallen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja jeg skal nok passe på alle de lumske tilbud ;)

      Slet
  2. Hvor glæder jeg mig virkelig meget til at høre, hvad du synes om "Afterwolds". Jeg overvejer nemlig meget selv at købe den, da den lyder ret interessant :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har desværre hørt et par meget kritiske anmeldelser af den på booktube. Men det har bare pirret min nysgerrighed endnu mere.

      Slet
  3. Ej jeg vil også i boghal! ææææv!
    Nå, men kan se du fik købt Northanger Abbey i det flotte design, dejligt!;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig nok lige så meget til at komme i Boghallen, som børnene glæder sig til at komme i Tivoli ;)

      Nu mangler jeg bare "Jane Eyre" i den udgave, så er jeg tilfreds :)

      Slet
  4. Hihi, det er godt nok sjovt at dine bøger tit har samme farvetema. Gad vide om det er noget underbevidst ? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et lidt spøjst sammentræf, for jeg tænker da slet ikke på , hvad farve bøgerne har når jeg køber dem.

      Slet
  5. Ej hvor er de Nancy Drew bøger bare rigtig fine! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne slet ikke stå for de farver og den vintage-agtige stil de har. De er bare så fine

      Slet