fredag den 10. oktober 2014

#fredagsbog d. 10. oktober 2014.

Jeg blev færdig med den sidste bog fra september måneds læseliste, "Trækopfuglens krønike", torsdag aften og kan nu fuldt ud fokusere på mit Halloween vampyr-tema.


Jeg er i gang med at læse "Nattens hus"- serien fra mor og datter forfatterne P.C. Cast og Kirstin Cast. Jeg er lige begyndt på bog fem i serien "Jaget".

Jeg synes serien helt klart er blevet bedre fra bog nummer et til nummer fem. Det var som om de prøvede alt for hårdt i starten på, at være hip med de unge, men desværre opnåede de kun at sproget blev meget plat og vulgært. Men allerede fra bog nummer to, synes jeg sproget havde ændret sig til det bedre.

Jeg har lidt fortrudt, at jeg lagde ud med denne serie, hvor jeg ikke har alle bøgerne, i stedet for at starte med de to komplette vampyr-serier jeg har. ( Den sidste bog i serien, bog nummer 12, udkommer på engelsk i år). Heldigvis er bøgerne ekstremt hurtige at læse, så det er en serie jeg hurtig kommer igennem og kan krydse af på læselisten. Men det kunne have været fedt lige at få slutningen med i denne omgang.

God weekend og god læselyst!

2 kommentarer:

  1. Tænker jeg måske skal igang med lidt halloween-læsning:) med inspiration fra dig, får jeg helt lyst til at finde lidt bøger der giver uhygge i hyggen;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, gør det. Jeg glæder mig til at se hvad du finder på :)

      Slet