fredag den 17. oktober 2014

#fredagsbog d. 17. oktober 2014.

Hele efterårsferien har jeg tilbragt sammen med børnene hos min søster i Kgs. Lyngby. Det har været nogle rigtig skønne og begivenhedrige dage. Blandt andet blev jeg midt i vagtskiftet på Amalienborg Slotsplads, ringet op af en journalist fra DRs P1, som gerne ville interviewe mig om, hvorfor jeg læser ungdomslitteratur, selv om jeg er meget ældre end målgruppen. Spændende!

Helt i ånden med mit Halloween-læsetema, er den bog jeg har medbragt på ferien, Michael Sims vampyr antologi Draculas gæst. I den har han samlet et udvalg af anderledes og meget forskellige vampyrhistorier.

Samlingen starter med en meget interessant indledning, hvor forfatteren fortæller om sin fascination for vampyrer og nogle historiske facts. Derefter følger de 22 korte vampyrhistorie. Før hver historie har Michael Sims skrevet en lille introduktion om de enkelte forfattere.

Jeg er ikke kommet ret langt, da jeg ikke har prioriteret læsning særlig højt i denne uge. Men jeg synes, at det jeg har fået læst har været rigtig interessant.

God weekend og god læselyst!

6 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig meget til at se, hvad du synes om den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg glæder mig til at følge med i hvad du læser i morgen :)

      Slet
  2. Hvor spændende med det interview! Det glæder jeg mig til at hør mere om!

    SvarSlet
    Svar
    1. Interviewet kan vist høres på Danmarks Radios hjemmeside og artiklen kan læses på DR Kulturs hjemmeside. Det var lidt pludseligt, men det var nok godt nok, så nåede jeg ikke at blive alt for nervøs.

      Slet
  3. Hvordan gik det med at være i Boghallen?
    Jeg har lige læst dit interview på dr.dk - supergodt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, for det :)

      Der kommer snart et indlæg om mine bogkøb, det gik ikke helt så galt som det kunne have gjort. Jeg synes selv jeg fik nogle rigtig gode bøger.

      Slet