lørdag den 22. november 2014

Bogkøb, de glemte bøger 2014.

Bøgerne i dette indlæg, er bøger jeg har købt for et par måneder siden og af uvisse årsager har jeg sat dem ind på hylden og glemt alt om at tage dem med i et bogkøbsindlæg. Men her er de så endelig.

 

Johanna Spyri - Heidi og Louisa May Alcott - Little Women. Bøgerne udkom i august i år og hører til den flotte klassiske børnebogsserie "Puffin in Bloom" fra forlaget Penguin.

Der er også udkommet "The Little Princess" af Frances Hodgson Burnett og "Anne of Green Gables" af L.M. Montgomery. Alle bøgerne er så smukke og jeg er spændt på at se hvilke andre børnebogs klassikere der kommer i serien.

Jeg faldt over bøgerne en dag jeg sad og så på kommende udgivelser på Saxo.coms hjemmeside og de var så smukke, at jeg lige på stedet lavede en forudbestilling på dem. Jeg kom først i tanker om dem igen da, jeg gennemgik mine hylder for, at finde bøger til min Mount TBR Challenge.

Historien om "Heidi" har jeg læst engang da jeg var yngre, måske i mine teenageår og jeg kan stadig huske små ting fra bogen. Jeg har aldrig læst "Little Women", men jeg har hørt, at den er rigtig god.

Kate Forsyth - Bitter Greens og The Wild Girl. Jeg købte bøgerne i slutningen af september, efter at have læst Mia fra Readers Walls anbefaling af forfatterens bøger.

Begge bøger har berøring med den klassiske eventyrverden, den første som en genfortælling af Rapunzel med et mørkt twist og den anden med historien om hvordan Brødrene Grimms eventyr blev til.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, det er en ren fryd for øjet. Jeg elsker at de engelske forlag tit gør noget ekstra ud af deres bøger.

      Slet
  2. Ved du om "Anne of Green Gable" er dem alle sammen i en eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har de samlede Anne fra Grønnebakken og de fylder to bind, så jeg vil gætte på, at det kun er den første, men man kan da håbe, at forlaget på et tidspunkt har planer om at udgive alle Anne bøgerne i Puffin in Bloom.

      Slet
  3. Uhhh! Jeg glæder mig så meget til at se hvad du synes om Bitter Greens!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, efter at have læst din anmeldelse er mine forventninger meget høje, den lyder simpelthen bare som en smuk og dejlig bog :)

      Slet
  4. De bøger er da også uimodståelige :-)
    Jeg kan godt huske at have set Bitter Greens før, men The Wild Girl kendte jeg ikke. Det lyder som en dejlig bog :-)

    Mvh
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, vel. De var bare for smukke til ikke at eje :) Jeg er meget spændt på Kate Forsyths bøger.

      Slet