onsdag den 19. november 2014

Bogkøb i november 2014.

Jeg har indført et totalt bogkøbsstop, som det er min intention, at holde indtil boghandlernes bogudsalg går i gang i februar næste år. Jeg har rigeligt med bøger at læse lige i øjeblikket og har bestemt ikke brug for at tilføje flere til min TBR-liste.

For at undgå fristelser har jeg valgt at slette alle de dejlige tilbuds e-mails fra Cdon.com og Saxo uden at åbne dem. Det sidste stykke tid har det været ekstra svært, da der er udkommet en del bøger i serier jeg samler på, blandt andet Jussi Adler Olsens sjette bog i serien om Afdeling Q og Mette Finderups tredje og sidste bog i "Den grønne ø" trilogien. Men jeg er standhaftig.


Tre af bøgerne i dette indlæg er købt før jeg tog beslutningen om, at stoppe helt med at købe bøger og den sidste er en forudbestilling. Der er et par bøger mere på vej, som jeg har bestilt på The Book Depository og et par forudbestillinger mere samme sted fra, der udkommer i næste måned.

Alexandra Bracken - In the Afterlight. Bogen er sidste bog i "The Darkest Minds"-trilogien. Ja, endnu en serie jeg skal have læst. Heldigvis er disse ungdomsserier tit meget underholdende og hurtige at læse.

Trilogien handler om Ruby, der på sin ti års fødselsdag bliver hentet af myndighederne og lukket inde på en forvaringsanstalt, fordi hun er en fare for samfundet, på grund af hendes ukontrollerbare mystiske evner. Da Ruby er 16 år flygter hun og tilslutter sig en anden gruppe unge, der er flygtet fra en anden lejr.

Ernest Cline - Ready Player One. Jeg læste bogen på engelsk tidligere på året, eller var det sidste år? Men jeg synes i hvert fald, at den er helt vildt god og nu har jeg så købt den danske udgave, fordi jeg tror og håber, at det måske godt kunne være noget for min søn og så synes jeg den danske forside er fantastisk flot.

Bogen handler om en fremtidig verden, hvor mange mennesker lever deres liv i det virtuelle computerspil Oasis. I spillet er der gemt en virkelig konkurrence ellers skattejagt, som bogens hovedperson deltager i. Bogen er spækket med 80´er referencer og det er ren nostalgi, hvis man er vokset op i den periode.

Mark Twain - Tom Sawyers eventyr og Jules Verne - Jorden rundt på firs dage. Bøgerne hører til en serie klassiske børnebøger, der i starten blev udgivet af forlaget Sesam, men nu er udgivelsen overtaget af forlaget Carlsen.

Det er en del år siden jeg købte den første af disse flot illustrerede børnebøger. Den første jeg købte, var bogen om Peter Pan i 2004 og derefter købte jeg "Skatteøen". Efterfølgende har jeg løbende føjet nye bøger i serien til min samling efterhånden som de er udkommet.

4 kommentarer:

  1. 'Jorden rundt på 80 dage' er sådan en fin historie, efter min mening den bedste af de Verne-bøger jeg har læst :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set en del forskellige filmatisering af den gennem tiden, men jeg har faktisk aldrig læst bogen, så det glæder jeg mig til :)

      Slet
  2. Åh, de udgaver fra Carlsen er simpelthen så fine :)

    SvarSlet
  3. Ja, de er super flotte. Jeg håber de udgiver mange flere klassiske børnebøger i den serie.

    SvarSlet