fredag den 14. november 2014

#fredagsbog d. 14. november 2014.

Denne weekend kommer til at stå i håndboldens tegn, min ældste datter skal nemlig spille to kampe og den ene er i Gigantium i Aalborg. Hendes hold skal spille lige inden Aalborg Håndbolds herrehold skal spille en ligakamp og så skal pigerne løbe ind sammen med herrerne ved præsentationen. Kampen bliver tv-transmitteret direkte. Det er bare stort. De har prøvet det før og sidste gang blev jeg vist nok en lille smule rørt. Det er sådan en forældre ting.

Min fredagsbog er denne gang Chimamanda Ngozi Adichies seneste roman "Americanah". Bogen har jeg selv valgt til månedens bog i min Læseklub.

Jeg både læser og lytter til bogen som lydbog. Bogen jeg læser er den danske oversættelse og lydbogen er en engelsk udgave. Oplæseren er fantastisk god til de forskellige afro-engelske accenter. Det er helt bestemt meget specielt at høre det og en stor oplevelse.

Jeg er ikke kommet særlig langt og endnu har jeg ikke dannet mig nogen mening om bogen. Jeg synes det er svært, fordi den meget er rettet mod amerikanske raceforhold, som jeg ikke er så bekendt med og som jeg går ud fra er anderledes end i Danmark på grund af landets historie.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar