fredag den 21. november 2014

#fredagsbog d. 21. november 2014.

Jeg er nu med i to læsegrupper: En med tilknytning til Brønderslev bibliotek og med 4 skønne mennesker fra Brønderslev og Års. Vi fandt sammen via Facebook og har nu mødtes jævnlig, de sidst snart fire år, for at snakke om de bøger vi læser. Jeg tror det er bog nummer 30 vi runder næste gang vi mødes.

Jeg kan godt lide at møde nye mennesker og jeg elsker at snakke bøger, så nu har jeg så meldt mig til en læsegruppe mere, denne gang med udspring i Hjørring. Læsegruppen er startet af Rikke fra Andrup´s Bookshelf og denne weekend er første gang vi skal mødes. Derfor vil jeg fremover skulle læse bøger til to forskellige læsegrupper og det er lige præcis de bøger jeg vil koncentrere mig om i weekenden.

Jeg er ved at læse "En plus en" af Jojo Moyes for anden gang nu, for at få det hele med og markeret de steder jeg synes er vigtige for historien, så jeg er godt forberedt til den nye læsegruppe.

Samtidig håber jeg også at få gjort et stort indhug i "Americanah" af Chimamanda Ngozi Adicihie. Jeg lytter til bogen på engelsk og læser også den danske oversættelse. Det er en meget kompleks bog, der tager utrolig mange aspekter op, om livet som fremmed i et andet land, de mange forskellige former racisme kan vise sig i og ganske enkelt om kærlighed. Den er virkelig værd at læse, men den tager tid at forstå.

Hvis der bliver tid til det eller jeg trænger til at læse noget andet end læsegruppebøger, ville jeg rigtig gerne have afsluttet "The Vampire Academy"-serien af Richelle Mead. Jeg mangler at læse de to sidste bøger. Jeg var ikke begejstret for den drejning handlingen tog i bog nummer fire, så jeg har ikke haft særlig meget lyst til at fortsætte serien. Men det kunne være dejligt at få den krydset af på TBR-listen.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar