fredag den 28. november 2014

#fredagsbog d. 27. november 2014.

I den sidste uges tid, er der lige så stille begyndt at dukke julepynt og julebelysning op rundt omkring i vinduer og haver. Børnene har længe plaget om, at vi også skal finde vores pynt frem, så nisser og julepynt komme nok til at præge det meste af vores weekend.

 
Jeg vil gerne i gang med en ny bog denne weekend og jeg kan ikke rigtig bestemme mig for hvilken bog det skal være. Jeg har fået den lange TBR-liste ned på de fire bøger, som jeg allermest har lyst til at læse.
 
Den første af de fire bøger jeg har udset mig er: Anne-Cahtrine Riebnitzsky - Den stjålne vej. Efter at have læst "Forbandede yngel", som fuldstændig overvældede mig, vil jeg rigtig gerne læse mere fra hendes forfatterskab. Jeg ved ikke meget om bogen andet end, at den vist nok foregår i Afghanistan.
 
Den næste bog er: Donna Tartt - Den lille ven. Jeg var meget begejstret for "Stillidsen", den var skrevet med et formidabelt sprog, der bare vendte siderne af sig selv og jeg blev meget nysgerrig efter at læse hendes andre bøger. Efter hvad jeg har forstået er "Den lille ven" en krimi, men mere ved jeg heller ikke om den.
 
Den tredje bog er: C. Evytt - Den Fredløse. Jeg har hørt meget godt om bogen, der har fået meget rosende anmeldelser på andre bogblogge og på Goodreads. Så jeg er meget spændt på at læse den, men jeg må indrømme at dens tykkelse afskrækker mig lidt. Det er noget af en moppedreng.
 
Den sidste bog jeg måske vil i gang med er: Robert Galbraith (a.k.a J.K. Rowling) - Silkeorm. Jeg læste den første bog i krimiserien om privatdetektiven Comoran Strike for et par måneder siden og den var utrolig godt skrevet og jeg tænkte bare "mere af det, tak", da jeg var færdig.
 
Jeg skal helt sikkert læse dem alle på et tidspunkt, men hvilken en skal jeg mon begynde med?
 
God weekend og god læselyst!

8 kommentarer:

  1. Åh, at skulle vælge ud fra de fire, kan jeg virkelig godt se må være svært. Dog kunne jeg virkelig godt tænke mig at høre din mening om "Den fredløse", så jeg synes, du skal begynde med den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så bliver det "Den fredløse" jeg starter med. Med de andre må jeg så trække lod om rækkefølgen jeg skal læse dem i :)

      Slet
  2. Frygt ej "Den fredløse" - den virker måske uoverkommelig i størrelse, men så snart historien har fanget dig, så forsvinder siderne hurtigt!;( Glæder mig rigtig meget til at læse din anmeldelse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må blive den jeg starter med. Jeg er også ret nysgerrig, den har jo fået meget ros :)

      Slet
  3. Uanset hvad er jeg spændt på at høre, hvad du synes om 'Den fredløse' - den har jeg ikke hørt så meget om, men den lyder interessant!

    Mvh.
    Den lille Bogblog
    - der er gået i gang med julelæsningen ;-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg kunne se, at du er ved at læse "Nissernes hemmelige bog", hvilke julebøger har du ellers planlagt at læse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lige læst 'Let it Snow', og så skal jeg nu i gang med 'Letters From Father Christmas' - den er jeg meget spændt på :-)

      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
    2. Det er bare så hyggeligt med julehistorier. Den sidste du nævner har jeg vist aldrig hørt om, den glæder jeg mig til, at høre hvad du synes om :)

      Slet