mandag den 10. november 2014

Joining the 2015 Mount TBR Reading Challenge.

Inspireret af Irene fra bogbloggen Boghunden har jeg besluttet mig for, at deltage i næste års Mount TBR Challenge.

http://myreadersblock.blogspot.dk/2014/11/2015-mount-tbr-reading-challenge.html

Der er forskellige niveauer man kan deltage på alt efter, hvor mange bøger man vil læse. Jeg har meldt mig til det niveau der kaldes Mt. Kilimanjaro, hvor man skal læse 60 bøger fra sin TBR-bunke.

60 bøger på et år, er i gennemsnit 5 bøger om måneden og det regner jeg stærkt med at kunne klare. Faktisk tror jeg, at jeg kan læse mere end det, men der skal jo og så være plads til, at læse bøger jeg køber i det nye år.

De bøger jeg har valgt ud fra min TBR er alle engelske bøger, som jeg har købt i løbet af de seneste par år.

Min liste på 60 bøger, er som følger:


1. Melina Marchetta - Jellicoe Road.
2. Deanna Raybourne - City of Jasmine
3. John Green - Papertowns.
4. Liz Kessler - Has anyone seen Jessica Jenkins?
5. Matthew Quick - Forgive me Leonrad Peacock.
6. Dodie Smith - I Capture the Castle.
7. John Corey Whaley - Where Things come back.
8. Kai Meyer - Dark Reflections.
9. David Levithan - Every Day.
10. Lindsay Smith - Sekret.
11. Libba Bray - Beauty Queens.
12. Libba Bray - The Diviners.
13. Chuch Palahniuk - Doomed.
14. Betty Smith - A Tree Grows in Brooklyn.
15. Samantha Shannon - The Bone Season.
16. Scott Westerfeld - Afterworlds
17. Erin Morgenstern - The Night Circus.


18. Johanna Spyri - Heidi.
19. Timothy Zahn - Scoundrels.
20. Junot Díaz - The Brief Wondrous Life of Oscar Wao.
21. Precious Williams - Precious
22. Carolyne Keene - The Secret of the old Clock.
23. Carolyne Keene - The Hidden Staircase.
24. Carolyne Keene - The Bungalow Mystery.
25. Carolyne Keene - The Mystery at Lilac Inn.
26. Rachel Hawkins - School Spirits.
27. Nnerdi Okrafor - Kabu Kabu.
28. Nnerdi Okrafor - Who fears Death.
29. Brian Selznick - Wonderstruck
30. Brandon Sanderson - The Rithmatist.
31. Benjamin Alire sáenz - Aristotle and Dante Discover the Secret of the Univers.
32. Sherman Alexie - The absolutly true Diary af an Part-time Indian.
33. Miranda Kenneally - Breath Annie, breath.
34. John Green - Looking for Alaska.
35. Jesse Andrews - Me, Earl and the Dying Girl.
36. Ray Bradbury - Fahrenheit 451.
37. Lois Lowry - Number the Stars.
38. Lois Lowry - The Giver.
39. Louis Sachar - Holes.

40. Fannie Flagg - Fried Green Tomatoes at the Whistle Stop Café.
41. Cory Doctorow - Homeland.
42. Soman Chainani - The School for Good and Evil.
43. Megg Rosoff - What I was.
44. Megg Rosoff - Just in Case.
45. Rainbow Rowell - Attachment.
46. Scharlett Thomas - The End of Mr. Y.
47. Collen Hoover - Maybe Someday.
48. Coutney Summers - Cracked up to be.
49. paula Stokes - The Art of Lainey.
50. Kasie West - On the Fence.
51. Kasie West - The Distance between us.
52. Claire LaZelnik - The Last Best Kiss.
53. Simone Elkeles - Rules of Attraction.
54. Simone Elkeles - Perfect Chemistry.
55. Morgan Matson - Second Chance Summer.
56. Kristin Walker - A Match made in High School.
57. Melissa Landers - Alienated.
58. Elizabeth May - The Falconer.
59. Cat Patrick - Revived.
60. Stephanie Perkins - Isla and the Happily Ever After.

2 kommentarer:

  1. Wow! det var en ordentlig stak:D Hvor er der bare mange spændende bøger, glæder mig til at se anmeldelser!?
    Åh, og så har du "Heidi" - jeg går stadig og sukker efter den:/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det ser helt vildt ud. Vi kan vist godt blive enige om, at mit bogkøbs stop er fuldt ud berettiget ;)

      Slet