søndag den 30. november 2014

Læseliste for december 2014.

I første omgang var min tanke med denne årets sidste læseliste, at forsøge at komme igennem min bunke af bøger, som jeg af den ene eller anden årsag, ikke har fået læst færdig i årets løb. Men bare tanken om nogle af de bøger, får mig næsten helt til at miste læselysten på forhånd. ( Bunken af dette års opgivende bøger ses til venstre).

Derfor er jeg gået helt i den anden grøft og har valgt ikke at lave en læseliste og bare lade læselysten styre hvilke bøger jeg vælger.

 Selvfølgelig har jeg lyst til at læse alle bøgerne på min TBR-liste, men der er alligevel nogen af dem, jeg er mere ivrig efter at læse end andre. Nogle af bøgerne fra listen er allerede mærket af til min Mount TBR Reading Challenge i 2015, så dem kan jeg med god samvittighed se bort fra i denne omgang.

En lille hurtig update på mit selvvalgte bogkøbsstop, så går det rigtig godt. Jeg har uden problemer slettet diverse tilbuds-emails fra alle mine bogpushere, uden overhovedet at åbne dem og jeg var ærligt talt ikke særlig imponeret over de fantastiske "Black Friday"-tilbud butikkerne kørte med, som egentlig ikke var særlig fantastiske i mine øjne, så dem havde jeg nemt ved at modstå.

Jeg må dog indrømme, at jeg er faldet i én gang, siden jeg startede mit bogkøbsstop. Det var i sidste uge, da jeg ikke kunne stå for Saxo.coms tilbud på Jussi Adler-Olsens nye bog i Afdeling Q-serien. Den foregår på Bornholm, hvor jeg jo er født og opvokset, så den kunne jeg ikke lade gå min næse forbi. Jeg har læst alle de forgående bøger i serien og jeg skal helt sikkert læse "Den grænseløse" i december.

4 kommentarer:

  1. "The girl who fell beneath fairyland..." skulle ellers være rigtig god! Jeg har den fortsat på min TBR-liste:/

    Hvor har du købt den henne?

    Ellers kan jeg se rigtig mange GODE bøger! "Uindviet jord" og "Det sidste brev fra din elsker" kan du godt glæde dig til!:)
    Jeg glæder mig helt vildt til anmeldelse af "The wild girl."

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan rigtig godt lide den første bog i "Fairyland"-serien. Jeg blev simpelthen bare så søvnig hver gang jeg skulle læse i den, uanset hvad tid på dagen det var, så jeg måtte opgive halvvejs i bog nummer to. Jeg skal helt sikkert give serien en chance mere på et tidspunkt, for det er så unik en eventyr-serie og jeg har allerede forudbestilt bog nummer fire i serien hos Saxo., hvor jeg også har købt de tre andre bøger i serien.

      Jeg køber som regel mine engelske bøger på Saxo fordi de så tit kører med gode tilbud. Før brugte jeg meget The Book Depository, men de har aldrig tilbud på deres bøger, så dem bruger jeg kun hvis det er en bestemt udgave jeg vil have.

      Slet
  2. Ej hvor fedt at det går godt med dit bogkøbsstop, og at du modstår fristelserne fra alle de tilbudsmails, der tikker ind i mailboksen. Du er sej! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror, jeg har fået mættet min lyst til at købe bøger for en tid og jeg har da stadig en del forudbestillinger der venter. Så jeg har stadig nogle bogpakker at se frem til :)

      Slet