fredag den 19. december 2014

#fredagsbog d. 19. december 2014.

Med tre syge børn fordelt rundt omkring i huset, regner jeg absolut ikke med, at kunne nå noget som helst i denne weekend. Jeg har dog et ønske om, at komme af sted til bogudsalg i nabolandsbyen Ingstrup på søndag, men tiden må vise om det bliver muligt at realisere det ønske.

På grund af det medfølgende søvnunderskud, syge børn nu en gang giver, har jeg besluttet at sætte læsningen af "Amerikanske Guder" af Neil Gaiman og "Thuleseskabet" af Mads Peder Nordbo på stand by, da jeg lige nu ikke magter at læse bøger, der kræver bare lidt tankevirksomhed.


Så med alt den hjemmetid, jeg kan se frem til de næste par dage indtil børnene er raske, har jeg besluttet at deltage i den #XMASBOOKTUBEATHON Ariel Bisset har sat i gang og som kører fra fredag d. 19.december til søndag d. 21. december. Jeg har specielt lagt vægt på, at vælge bøger, som er nemme og læse og som jeg forhåbentlig bare skal læne mig tilbage og nyde.

Bøgerne, valgt ud fra de beskrevne krav, er:

1.) Read a book with red and gren on the cover.

Bogen jeg har valgt til dette krav er "Det sidste brev fra din elsker" af Jojo Moyes. Jeg aner ikke hvad den handler om, men jeg har været meget begejstret for at læse både "Mig før dig" og "En plus en" af samme forfatter. Begge bøger var lette at læse og med både sjove, søde og bevægende historier.

2.) Read a book you wanted to read this year.

I årets løb har jeg hørt rigtig meget om forfatteren Rainbow Rowell og efter at have læst hendes bog "Eleonor and Park", som jeg synes rigtig godt om, havde jeg meget lyst til, at læse mere fra hendes forfatterskab. Derfor har jeg valgt en af hendes andre ungdomsbøger "Fangirl" som jeg håber er lige så god.

3.) Read a gifted book. & 4. Read 3 books.

Jeg får ikke ret tit bøger i gave. Af en eller anden grund synes folk altid, at jeg har bøger nok og jeg må indrømme, at jeg også er meget pernitten med hvilken udgave af bogen det skal være, så det er måske heller ikke så nemt.

Men heldigvis har jeg jo lige deltaget i dette års boglige Secret Santa og fra Marie på bloggen Læsehesten modtog jeg denne skønne bog "Let it snow" skrevet af de tre forfattere John Green, Maureen Johnson og Lauren Myracle, som dermed opfylder både krav tre og fire.


God weekend og god læselyst!

5 kommentarer:

  1. Jeg ønsker dig en skøn weekend med læsning, og mange gange dog bedring til dig og dine børn:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det :) og i lige måde. Har lige fundet din blog og glæder mig til at følge dig frem over :)

      Slet
    2. Mange tak:0) Det er jeg glad for at du vil, og glæder mig også til at følge med i dine literære eventyr;0)

      Slet
    3. Fangirl er fantastisk! ;D Glæd dig!
      (Kan åbenbart ikke sende en kommentar for sig selv, så har bare lige trykket 'svar')

      Slet
  2. Ja, nogle gange fungerer blogspot ikke helt som man forventer ;) Er nu næsten færdig med Fangirl og jeg synes det er en fin historie, men jeg havde nok for høje forvetninger eller og så er jeg bare meget negativ i øjeblikket?

    SvarSlet