fredag den 16. januar 2015

#fredagsbog d. 16. januar 2015.

Denne weekend byder på en begravelse, en fødselsdag og et hyggeligt møde med læseklubben, hvor vi skal diskutere anden bog i Mads Peder Nordbos konspirationstrilogi "Thuleselskabet", så der følger snart et indlæg om den bog.


Selv har jeg planlagt at læse disse to bøger denne mørke og stormfulde fredag/weekend.

Den første bog jeg læser er "28 dage" af David Safier, som jeg har modtaget som anmeldereksemplar fra forlaget Bazar.

Den foregår under Anden Verdenskrig i jødeghettoen i Warszawa i Polen. Hele historien bygger på rigtige begivenheder.

Begravelsen vi skal til i dag er med børnenes oldemor på min mands side. Hun er den sidste i vores familie, der har været øjenvidne til Anden Verdenskrig, hvor hun blandt andet oplevede sin mand, der var politibetjent i Aalborg, blive sendt i koncentrationslejr, hvor han heldigvis overlevede, men med stærke mén på krop og sjæl. Lige som vores olde, er alle dem, der kan fortælle om livet under krigen, snart væk og vi har kun det skrevne tilbage, til at minde os om ikke at lade det ske igen.

Jeg mangler kun omkring 100 sider i "28 dage" før jeg er færdig med den og når den er færdig vil jeg læse lidt mere i den store flotte bog "Pioneer Girl". Det er Laura Ingalls Wilders oprindelige manuskript til hendes populære og elskede børnebogsserie "Det lille hus på prærien", i sin uforkortede og ucensurerede længde, tilføjet kommentarer. Og der er mange kommentarer! For hver side med oprindelig manuskript er der to til tre sider med kommentarer. Alle informative og meget interessante, men det tager tid at læse dem.

Bogen er utrolig flot, men stor, tung og noget uhandy at sidde med og jeg har derfor ikke fået læst så meget, som jeg gerne ville.

God weekend og god læselyst!

2 kommentarer:

  1. Hold op et spændende udvalg!! Jeg knuselsker Laura Ingalls Wilders bøger, men har aldrig læst "Pioneer Girl":/

    Det er en noget blandet weekend med både begravelse og fødselsdag - er ked af at høre, at børnenes Oldemor er gået bort!:(
    Hun lyder som et menneske der har oplevet både det værste og det bedste i livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. For din deltagelse :)

      Jeg elsker også Laura-bøgerne og kommentarerne i denne bog er altså virkelig interessante. Den skulle du læse engang :)

      Slet