fredag den 2. januar 2015

#fredagsbog d. 2. januar 2015.

Efter en doven 1. nytårsdag med en del fjernsynskiggeri og ikke så meget læsning, vil jeg forsøge at få læst så meget jeg kan af denne måneds serie, som er Chris Bradfords Young Samurai-serie.

 
Serien er på 8 bøger og jeg er pt. i gang med bog nummer fem. "Ring of Water". Titlerne henviser til de fem forskellige færdigheder en Ninja skal mestre og som hovedpersonen Jack, der er på flugt fra en magtfuld Samurai herre, skal lære for at komme frem til en havn og videre med skib hjem til England, hvor hans søster venter på ham.

Jeg læste de tre første bøger i starten af 2014, men er altså først nu kommet til de sidste fem bøger.


Serien byder på underholdning helt i top og er super hurtige at læse. Jeg kan rigtig godt lide den indsigt man som læser får i den japanske kultur og altså, hvem synes ikke samuraier og ninjaer er bare lidt seje.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar