fredag den 30. januar 2015

#fredagsbog d. 30. januar 2015.


Jeg er allerede et godt stykke inde i ugens fredagsbog, som er "Signes hjemkomst" af Lars Johansson. Den er en selvstændig efterfølger til hans første bog "Signe", som jeg rigtig gerne ville have genlæst inden jeg begyndte på "Signes hjemkomst". Men jeg har ikke kunnet finde den i min bogsamling, selv om jeg er helt sikker på, at jeg skulle have den et sted.

Begge Lars Johansons bøger handler om hans svigermor Signe Gondrup, som helt sikkert var en meget speciel dame. Den første bog handler om, hvordan hun under Anden Verdenskrig forelsker sig i den tyske officer Felix. Da han rejser hjem igen, lader hun sig skille fra sin mand og rejser ned til ham i Bøhmen, ( det nuværende Tjekkiet).

"Signes hjemkomst" følger hende, da hun efter krigen vender tilbage til Danmark. Hun ved ikke hvor Felix er eller om han overhovedet er i live og med sig til Danmark, har hun datteren Kirsten på halvanden år, der er resultatet af en voldtægt.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar