onsdag den 21. januar 2015

Lækkerier i postkassen #14.

Da jeg kom hjem fra at have handlet ind i Hjørring i dag, lå der disse to dejlige bogpakker i postkassen.

Den første bog "Signes hjemkomst" af Lars Johansson er fra forlaget Gyldendal.

Det er fortsættelsen af "Signe" der udkom i 2006 og som jeg har læst sammen med Læseklubben. Sammen så vi også den tv-udsendelse der blev sendt i forbindelse til bogen.

"Signe" handler om den danske Signe Gondrup, der ikke er en helt almindelig dame. Under anden verdenskrig forelsker hun sig i en tysk officer og følger ham til hans hjemland. "Signes hjemkomst" fortæller om tiden efter 1948, hvor Signe vende hjem til Danmark med sin datter.


Med den anden bog bliver vi i tiden under Anden Verdenskrig. "Ukuelig" af Laura Hillenbrand har jeg fået tilsendt af forlaget Hr. Ferdinand.

Denne bog er også en historie om en helt utrolig menneskeskæbne:

I 1943 styrter et amerikansk bombefly ned i Stillehavet og flyets bombeoperatør Louis Zamperini overlever og får bjerget sig op på en redningsflåde. Derfra ved jeg ikke mere om hvad der sker, men bogen er på godt over 500 sider, så det er noget af et eventyr han kommer ud på.

Jeg elsker bøger om mennesker der har oplevet ekstreme ting og levet anderledes liv end normalt. Så begge bøger er bare lige mig og jeg glæder mig til at læse dem. Tusind tak til forlagene for bøgerne!

4 kommentarer:

  1. Jeg tror nok at Ukuelig er biografien over den oscarnominerede film Unbroken, som Angelina Jolie har instrueret. Så hvis bogen er lige noget for dig, så har du også filmudgaven at glæde til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay, det vidste jeg slet ikke. Sidst jeg så en film i biografen der ikke var fra Disney eller Pixar var i 2012 da jeg så Skyfall. Så det kunne da blive et helt mål i sig selv at komme af sted :)

      Slet
  2. Øj! Hvor lyder de spændende!!:) glæder mig til anmeldelser:D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også bare til at komme i gang med dem begge. Men jeg har lidt svært ved at vælge hvilken jeg skal starte med :)

      Slet