torsdag den 1. januar 2015

Læseliste for januar 2015.

Forhåbentlig er alle kommet godt ind i det nye år. Jeg er stadig på bogkøbsstop og jeg kæmper for, at få gjort et ordentlig indhug i min enorme TBR-bunke. Derfor er de fem første bøger på januar måneds læseliste en del af min Mount TBR Reading Challenge.


Udover de fem bøger, har jeg to andre forudbestemte bøger, som jeg skal læse her i januar, nemlig "Min mands hemmelighed"  af Liane Moriarty, som jeg skal læse med Læsegruppen. Samt "Thuleselskabet" af Mads Peder Nordbo, som jeg læser med Læseklubben. Jeg har venligst fået Thuleselskabet som lydbog af forlaget Lindhardt og Ringhof. Jeg blev færdig med, at lytte til den dagene lige inden nytåret. Hvis jeg får tid vil jeg overveje, at lytte til den igen inden Læseklubben mødes midt i januar. Men det var ærlig talt ikke en bog for mig, så motivationen for at lytte til den igen er ikke så stor.


Jeg har også bestemt, at jeg hver måned skal forsøge, at læse bøger fra en serie eller trilogi og meget gerne afslutte hele serien, for at komme alle de ulæste serier til livs. Denne måned har jeg valgt Chris Bradfords Young Samurai-serien, hvor jeg allerede i starten af  2014 læste de første tre bøger og nu har jeg så påbegyndt læsningen af de sidste fem. Bøgerne er lette at læse og meget underholdene. Forfatteren er ekspert i japansk kultur og kampsportstyper, så bøgerne er rige på information og detaljer om disse to emner.

.
Derudover har jeg tre anmelderbøger, som jeg også meget gerne vil have læst i løbet af januar. Det er "Eremitten" af Thomas Rydahl, "Manuskriptet fra Accra" af Paulo Coehlo og "28 dage" af David Safier. Den sidste bog har jeg ikke modtaget endnu, men den skulle være på trapperne.

 
 
Der vil ikke være mange ændringer på bloggen i det nye år. Der vil nok være flere individuelle anmeldelser i stedet for de ugentlige opsamlinger jeg hidtil har lavet og indlæggene, der før har heddet "bogkøb" kommer nok til at hedde "nye bøger" og hvis jeg kan fortsætte med ikke at købe så mange bøger, vil der forhåbentlig være betydelig færre af de indlæg.
 

4 kommentarer:

  1. God start på året ser det ud til!:) jeg glæder mig til at følge med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske en anelse for optimistisk ;) Men nu må vi se, mange af dem er ungdomsbøger, de er jo generelt hurtigere at læse, så det kan være det kan lade sig gøre alligevel :)

      Slet
  2. Du skal virkelig glæde dig til både "Paper Towns" og "Min mands hemmelighed". Desuden glæder jeg mig meget til at se, hvad du synes om "Forgive Me, Leonard Peacock" og "Jellicoe Road", som begge er bøger, der står på min TBR :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ved at lytte til "Min mands hemmelighed" som lydbog, den er rigtig god og jeg elsker den australske accent oplæseren har. "Leonard Peacock" er jeg ved at lytte til og jeg er ikke helt sikker på hvad jeg synes endnu. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad forfatteren vil med bogen. Men det skriver jeg om i mit ugentlige indlæg :)

      Slet