torsdag den 26. februar 2015

Bogkøb fra bogudsalget 2015.

Som jeg skrevet i mit andet indlæg om dette års bogudsalg, var jeg en anelse skuffet over det dårlige udvalg af bøger. Jeg valgte at springe Arnold Buscks førudsalg over, da der slet ikke var nogen af deres bøger, jeg virkelig brændte efter at få.

Men onsdag morgen drog jeg traditionen tro mod Brønderslev, for at være der når dørene åbnede til Bog & Idé kl. 7. Med mig havde jeg en lille liste, med titlerne på de bøger jeg ville gå efter, men ud af de syv bøger jeg havde med hjem, var kun de to bøger fra min medbragte liste. To af bøgerne på min liste, "Fri hjerter" og "Solskinsøen Bornholm" glemte jeg helt at kigge efter da jeg var der.


Bøger fra Bog & Idé:

Dan Brown - Det forbudte tegn. Dette er den store flotte illustrerede udgave, med fotos af malerier, skulpturer og steder, der omtales i bøgerne.

Jeg har også "Da Vinci mysteriet" og "Engle og Dæmoner" i samme udgave og jeg håber at Inferno også kommer i illustreret udgave, da det af alle Dan Browns bøger, var den jeg kendte mindst til plotgrundlaget. Jeg har læst Dantes Guddommelige komedie, men jeg følte mig alligevel underinformeret noget af tiden.

Sarah Winman - Da gud var en kanin. Bogen kom med i bunken uden jeg overhovedet havde læst hvad den handler om, og det skyldtes ene og alene, det flotte blanke omslag med de dejlige farver.

Hanne Strager - Som at tilstå et mord. Bogen handler om Darwin og hans meget kendte Evolutions-teorier. Jeg elsker at læse om antropologi og videnskabsteorier og den her bøger lyder så utrolig spændende.

Philip K. Dick - De filmatiserede historier. En samling af forfatterens historier, der er blevet til kendte film som Total Recall, The Adjustment Bureau og Blade Runner.

Majok Tulba - Under den mørke himmel. Det lyder til at være en barsk historie, der foregår i Sudan og følger drengen Obinna, der bliver tvunget ind i den sudanske oprørshær som børnesoldat.

Jakob Nørr - Australieren. Det er en biografisk roman, der følger danskeren Kai Jeppesen på hans spændende og begivenhedsrige livsbane, der fører ham fra Tasmanien, via Indonesien og videre til Sydamerika og Cuba.

Sarah Waters - Den lille fremmede. På det seneste har jeg hørt rigtig meget godt om Sarah Waters bøger og i sær denne, der hedder "Little Stranger" på engelsk, er flere gange blevet fremhævet. Efter hvad jeg kan læse mig til nærmer den sig meget horror-genren, som ligger langt uden for min comfort zone. Så den er jeg meget spændt på, hvad jeg synes om.

Onsdag over middag skulle min ældste datter til kontrol med sine togskinner i Hjørring og da vi nu alligevel var i byen, kiggede vi lige ind hos Arnold Busck, hvilket resulterede i at jeg havde tre bøger med hjem.

Bøger fra Arnold Busck:


Chan Koonchung - De fede år. Kinesisk forfatter, selvfølgelig skulle jeg have den!

Clara Kramer - Claras krig. Anden Verdenskrig og dens rædsler er en tid vi aldrig må glemme og derfor er disse bøger fra den tid så vigtige at få læst. Bogen er den 15-årige polske jøde Claras dagbog, fra de tyve måneder hun tilbragte i skjult i en bunker under jorden.

F. Scott Fitzgerald - Tender is the Night. Jeg har kun læst forfatterens mest kendte bog "Den store Gatsby", men har længe gerne ville udforske mere fra hans forfatterskab og så er jeg vild med forlaget Vintages fine paperbacks.

12 kommentarer:

  1. Det er ved at være længe siden jeg læste "Da Gud var en kanin" - men jeg kan tydeligt huske, at det var en rigtig god læseoplevelse:)
    Og så er den jo bare SÅ smuk<3

    Dejligt at du nu kan købe bøger igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke! Nu behøver jeg ikke længere kun kigge med, når I andre får bogpakker... og der er vist allerede et par bogpakker på vej ;)

      Slet
  2. Ja det er en anden udgave af Filmatiserede Noveller som de havde på udsalg, jf. vores samtale på et af dine andre indlæg. Kan se at der er blevet tilføjet nye noveller i samlingen, for The Adjustment Bureau er ikke med i min. Nu overvejer jeg at købe den nye udgave :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så fedt, at en forfatters historier har inspireret til så mange store film. Jeg har lige skimmet den i gennem og historierne ser meget korte ud, utroligt at der kan blive en hel film ud af sådan en kort historie.

      Slet
  3. Skikke nogle dejlige bøger du har fået med dig hjem:-) Jeg holder meget af Dan Browns bøger, og har ikke 'Det forsvundne tegn' i den flotte udgave, så må jeg lige høre hvad du har givet for den? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kostede 69,95 hvis jeg husker rigtig, så det var ikke så det var en okay pris. Generelt synes jeg Bog & Idés udsalgspriser er bedre end Arnold Buscks, hvor mange af bøgerne koster 79,95, hvis man altså ikke lige kan finde to mere også få dem til 200,- kr. for tre.

      Slet
    2. Det var da ikke så galt.. Vi har ikke en Arnold Buscks i Fredericia, så får desværre ikke kataloget, men må da lige se om jeg kan finde det på nettet, så kan jeg lige lure lidt:-)

      Slet
    3. Vi har også en uafhængig boghandel, der ikke er med i en kæde i Hjørring, som jeg nok også bliver nød til lige at kigge forbi en af dagene. For lige at tjekke om de har noget spændende på udsalg.

      Slet
  4. Jeg er spændt på, hvad du synes om 'Lille fremmede'. Jeg har selv bogen stående (men har ikke læst den endnu) og har nydt flere af hendes andre bøger :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det rigtig forstået at hun skriver horrorbøger, eller er det bare spændingsromaner. Jeg synes flere gange jeg har set den sammenlignet med Daphne du Mauriers "Rebecca", som jeg heller ikke har læst, men gerne vil på et tidspunkt.

      Slet
    2. Nej, flere af hendes bøger er dystre, men det er bestemt ikke horrorbøger. 'Rebecca' er som sådan heller ikke horror - mere gotisk dysterhed. Den er i øvrigt også fantastisk :-)

      Slet
    3. Okay. Begge bøger lyder helt vildt spændende :)

      Slet