onsdag den 18. februar 2015

Lækkerier i postkassen #18.

Da forlaget DreamLitt søgte nogen, der havde lyst til at anmelde "Stålhjerte" af Brandon Sanderson, var jeg ikke sen til at melde mig.

Jeg har længe været nysgerrig efter at læse noget fra forfatteren. Han er meget produktiv og har flere serier/trilogier ude. Han er meget omtalt på Booktube, hvor hans bøger som regel får god omtale. Han skrivestil er kendetegnende ved at være fyldt med action og meget humoristisk, hvilket efter min mening altid er en god kombination.

"Stålhjerte" er den første af Sandersons bøger, der bliver oversat til dansk og jeg glæder mig til at læse den.

Forlaget skriver:

Scenen er sat i Newcago i en nær fremtid, hvor episke har overtaget magten. Episke er mennesker med superevner, men desværre gør superevnerne dem onde. Imod de onde episke kæmper oprørsgruppen “Fortropperne” en ulige kamp for at indføre retfærdighed.

Newcago regeres af Stålhjerte, der ikke kan dræbes. Først da David slutter sig til Fortropperne tippes magtbalancen, for David har en hemmelighed, som kan fælde Stålhjerte.

2 kommentarer:

  1. Åhh, elsker bare bog lækkerier i postkassen. Glæder mig til, at høre om bogen lever op til forventningerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bog formede pakker i postkassen er bare det bedste :)

      Slet