fredag den 6. marts 2015

#fredagsbog d. 6. marts 2015.

Torsdag morgen lagde vi ud med to syge børn, så weekendens planer afhænger helt af, om de er blevet raske eller om der er flere der bliver syge.

Søndag kan jeg derfor måske se frem til et hyggeligt møde med Læseklubben i Brønderslev. Vi skal diskutere "Min broders vogter" af Leif Davidsen, som jeg lyttede til som lydbog for et par uger siden. Jeg har den som fysisk bog og vil gerne lige have den frisket op inden søndag.

Jeg er næsten færdig med at lytte til "Svalens graf" af Sissel-Jo Gazan som lydbog på Mofibo. Jeg mangler ca. 4 timer af den vanvittig spændende krimi. Det er bog nummer to jeg lytter til hos Mofibo og jeg er allerede stor fan, da jeg har fundet ud af at man kan sætte hastigheden op. Det er skønt hvis oplæseren er lidt langsom eller i dette tilfælde, hvis bogen er så spændende, at man bare ikke kan holde det ud.

Ud over de to bøger har jeg og så gang i to andre, den ene er "Far from the Madding Crowd" af Thomas Hardy, som jeg læser som Read-A-Long, sammen med en hel masse andre på #ViLæserHardy. Historien er lige blevet filmatiseret, men ellers aner jeg intet om den.

Den anden jeg lige er startet på er Brandon Sandersons meget omtalte "Stålhjerte". Jeg er kommet ca. 70 sider ind og den lyder utrolig lovende. Forfatteren skriver rigtig godt og det er en meget spændende verden han har bygget op, hvor nogle mennesker, kaldet episke, af uvisse årsager udvikler superkræfter og de bliver uovervindelige og desværre onde. Den 17-årige David mistede sin far i et angreb fra den magtfulde episke Stålhjerte, da han var 7 år og han har nu brugt de sidste ti år af sit liv på, at studere de episke for at finde deres svagheder og nu går han til modangreb.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar