torsdag den 19. marts 2015

Lækkerier i postkassen #21.

Fra forlaget Bazar har jeg modtaget denne dejlige bog.

Beskrivelse af bogen:

Charlie Wong, 22 år, arbejder som opvasker på den samme restaurant, hvor hendes far laver nudler. Hun bor i en lille lejlighed med sin far og lillesøster Lisa. Charlie og Lisa er under striks opsyn af deres far, som lever på traditionel kinesisk vis og sværger til kinesiske traditioner og skikke, og pigerne får aldrig lov at bevæge sig uden for de snævre rammer af New Yorks Chinatown.

Charlies mor var en berømt kinesisk ballerina, og Charlie har arvet en lyst til og talent for at danse, så da hun får arbejde som receptionist på en velrenommeret danseskole, ændrer dette afgørende hendes tilværelse. Hun må dog leve et dobbeltliv og holde sit nye liv skjult for sin far.

Men i takt med Charlies personlige udvikling og frigørelse, bliver Lisa mere og mere syg af en mystisk lidelse.


Jeg er jo vild med at læse bøger om Kina og bøger skrevet af kinesere, så det er lige en bog for mig. Jeg glæder mig til snart gå i gang med den. Tak til forlaget!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar