onsdag den 4. marts 2015

Ny reol til flere dejlige bøger!


 
Hele ideen bag mit bogkøbsstop var, udover at prøve på at få reduceret min bunke med ulæste bøger, også at jeg havde seriøst pladsmangel i mine eksisterende reoler og en stor bunke med bøger, var begyndt at vokse frem på gulvet ved siden af reolen. Derfor kunne et bogkøbsstop, både hjælpe på antallet af ulæste bøger, samtidig med at jeg kunne spare sammen til noget mere hyldeplads.

Den reol jeg har i forvejen, har jeg haft i snart 15 år og det er en BBB-reol, købt gennem den boghandel, hvor jeg arbejdede på det tidspunkt. De produceres i Norge og distribueres af Scanvik, der blandt andet også står for at importere nordiske bøger i Danmark.

BBB er sådan et reolsystem, som man selv kan bygge op som man har lyst. De er specielt fremstillet til at kunne holde til bøgers vægt og kommer derfor ikke til at hænge midt på, som tidligere reolsystemer jeg har haft. Der er tre hyldedybder at vælge i mellem en på 20 cm, der lige passer til formatet på en almindelige bog, samt 30 og 36 cm, som kan bruges til coffee table-bøger, ringbind og sådan noget.

Jeg var slet ikke i tvivl om, at det var den slags reol jeg ville have igen og da jeg er så heldig at bo på landet i et stuehus og ikke i en to værelses lejlighed i byen, så jeg havde muligheden for at få en stor reol mere ind.

Nu er de nye reoler så på plads. I øjeblikket rummer de største delen af mine børne- og ungdomsbøger, samt lidt krimier. Min datter på 9 år har sat bøgerne på plads for mig, så der er ikke rigtig nogen orden i systemet endnu. Men det skal nok komme, når jeg finder ud af hvordan jeg vil have dem organiseret. Jeg glæder mig i hvert fald over, at have plads til mange flere dejlige læseoplevelser.

12 kommentarer:

  1. Det ser godt ud Birgitte - godt du har så meget plads 😄

    SvarSlet
  2. Tak og ja, det er luksus at have plads til en stor reol :) Ses vi søndag?

    SvarSlet
  3. Hold da op en enorm flot (og stor!) bogsamling! Skønt med mere reolplads - det får man vist aldrig for meget af. :D Tillykke med den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er virkelig også glad for min bogsamling, den har jeg samlet sammen over mange år :)

      Slet
  4. Åh, dejligt med en ny bogreol med mere plads! Pyh, det kunne jeg godt nok også trænge til ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så dejligt, jeg glæder mig over de fine bøger hver dag :) Jeg kan godt se at det er problematisk hvis man bor i en lejlighed og der hele tiden kommer dejlige nye bøger til samlingen :)

      Slet
  5. Hvor er det skønt! Sikke dejlig mange fyldte bogreoler, du har :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og tænk engang at jeg hele tiden finder flere bøger jeg gerne vil læse og eje, jeg burde jo næsten have nok i dem jeg har :)

      Slet
  6. Dejligt med nye reoler! Så kan du komme på bogindkøb :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeps, så er der dømt bogshopping ;)

      Slet