mandag den 9. marts 2015

Bogkøb marts 2015.

Mit bogkøbsstop sluttede i februar og jeg har nu en lille stak nye bøger med spændende læseoplevelser at vise frem. Alle bøgerne er købt hos Saxo.com. Jeg er stor fan af deres plusmedlemskab. Og ja, det er endnu engang lykkedes mig, at købe farvekoordinerede bøger.



Jon Krakauer - Into the Wild. Jeg er flere gange stødt på denne bog på diverse udenlandske booktube-kanaler og jeg har længe gerne ville læse den.

Bogen følger den unge Chris McCandless, der beslutter at lægge den civiliserede verden bag sig og drage ud i vildmarken og leve et frit og uafhængigt liv. Fire måneder senere er han død. Historien har forfatteren stykket sammen af Chris´ dagbog notater.

Lucy Christopher - Stjålet. Sus´ bogblog har nogle rigtig gode indlæg med kommende bøger og "Stjålet" faldt jeg over hos hende.

Bogen handler om en den 16-årige Gemma, der bliver bortført af den ældre og gådefulde Ty i en lufthavn. Han fører hende ud i den australske ødemark, hvor han vil have at de skal bo sammen.

Jeg har læst Natascha Kampusch bog, om hendes næsten 8 år lange fangeskab i en kælder i Østrig og "Stjålet" lyder lidt som en fiktions fortælling over samme emne.

Melissa Landers - Invaded. Jeg har købt den første i serien uden af vide at det var en serie, så nu synes jeg, at jeg bliver nødt til også at købe den/ de næste.

Bog nummer to i en science fiction kærlighedsserie, hvor en udvekslingsstudent fra en anden planet, kommer til jorden og skal bo hos en amerikansk pige og hendes familie og selvfølgelig opstår der romantiske komplikationer.

Den første bog har fået rigtig meget ros og jeg synes det lød som et sjovt koncept.

Natalie Babbitt - Tuck Everlasting. Jeg ved intet om bogen, men jeg blev nysgerrig efter at læse den, da jeg så, at denne flotte udgave er en 40 år jubilæumsudgave. Jeg tænkte, at en bog der har været i trykken i 40 år, ikke kan være helt ved siden af.

Bogen handler om pigen Winnie Foster, der finder en kilde i familiens have, der kan give evigt liv, hvis hun drikker af den. Men er det en velsignelse eller en forbandelse at leve evigt? Ved at snakke med familiens andre medlemmer og høre deres historier om evigt liv, forsøger hun finde ud af, hvad hun skal vælge.

Christian Jungersen - Du forsvinder. Siden jeg var på bogmesse i 2013, hvor bogen var meget fremme, har jeg villet læse den.

Bogen handler om ægteparret Mia og Fredrik. På en ferie ændrer Fredriks sig og de finder ud af at han har en hjernesvulst. Fredrik ændrer sig drastisk og pludselig er Mia gift med en afstumpet og kriminel mand.

Emily St. John Mandel - Station Eleven. Jeg faldt over en anmeldelse af bogen hos The Bookworms Closet og jeg synes den lød utrolig spændende, velskrevet og helt anderledes end hvad jeg hidtil har læst af apokalyptisk-dystopiske bøger.

Bogen er en apokalyptisk-dystopisk historie der følger en lille gruppe overlevende 20 år efter den dødelig epidemi udryddede næsten hele jorden befolkning og gennem bogen følger vi hvordan deres liv former sig efter det.

6 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på at høre din mening om Station Eleven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den lyder bare så utrolig god og anderledes end de sædvanlige bøger i samme genre. Er det egentlig en ungdoms- eller voksenbog?

      Slet
  2. Åh, jeg var virkelig fanget af både "Stjålet" og "Alienated" - to fantastiske bøger!
    Og så glæder jeg mig meget til at høre hvad du synes om "Tuck Everlasting" - jeg har aldrig læst bogen, men filmen er en af mine absolutte favoritter! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste slet ikke at "Tuck Everlasting" er filmatiseret, den må jeg lige se om jeg kan få fat på, det lyder som en rigtig sød børnebog.

      Slet
  3. Jeg har også set filmatiseringen af Tuck Everlasting, og jeg elsker den også rigtig meget! Måske burde jeg endda anskaffe bogen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den filmatisering må jeg simpelthen se. Jeg syntes bare bogen var så fin, at jeg blev nødt til at købe den :)

      Slet