tirsdag den 7. april 2015

Bogkøb marts/april 2015.


Maggie Lane - Jane Austen´s World. Bogen faldt jeg over til 50% på Saxo.coms lagersalg og jeg synes det kunne være sjovt, at læse mere om den tid forfatteren levede i og den tid hendes romaner afspejler og de ting hun kritiserer med et glimt i øjet i hendes tekster.

J.R.R. Tolkien - Mr. Bliss. Jeg har endnu ikke læst andet af Tolkien end Hobbitten og Ringenes Herre trilogien. Men jeg har længe haft lyst til at se, hvad han ellers kan byde på. Derfor var jeg heller ikke sen til at bestille denne søde lille bog, da jeg så den på Saxo.coms lagersalg.

Haruki Murakami - The Strange Library. Det er vist ingen hemmelighed, at jeg har været vild med alt hvad jeg hidtil har læst af Haruki Murakami og jeg kan bare ikke få nok af hans bøger. Så da jeg så en anmeldelse af denne bog hos The Bookworm´s Closet, vidste jeg bare at det var en bog jeg skulle have fat i.

Claire LaZebnik - Epic Fall og The Trouble with Flirting. Af samme forfatter, læste jeg, i starten af sidste måned, "The Last Best Kiss", som var en sød lille nyfortolkning af Jane Austens "Persusion/ Overtalelse".  Disse to bøger er nyfortolkninger af "Pride and prejudice/ Stolthed og fordom" og "Northanger Abbey". De er perfekte når jeg trænger til at en lille sød og letlæselig historie.

Susan Witting Albert - A Wilder Rose. I januar læste jeg den nye flotte indbundne "Pioneer Girl" af Laura Ingalls Wilder. Jeg elsker bøgerne i "Det lille hus på prærien"-serien og da jeg så at denne bog handler om Laura Ingalls Wilder og hendes datter Rose Wilder, måtte jeg simpelthen læse den.

Gabrielle Zevin - The Storied Life of A.J. Fikry. Bogen er bestilt længe før den udkom på dansk, men den engelske udgave jeg gerne ville have, udkom først her sidst i marts. Jeg har forfatterens "Birthright"-trilogi stående, som jeg nok vil læse inden jeg går i gang med A.J. Fikry, så kan hypen nå at falde lidt til ro igen.

Tatiana de Rosnay - Saras nøgle. I maj måned er det 70 års dagen for Danmarks befrielse og derfor kommer mit læsetema i maj til at bestå af bøger om Anden Verdenskrig og da jeg så denne bog, som handler om en jødisk piges ulyksalige skæbne under krigen, som en del af et tilbud med 3 bøger for 200,- kr. i Bog & Idé, kunne jeg ikke lade det gå min næse forbi.

Graeme Simion - Projekt Rosie. Bogen er også en af de bøger fra Bog & Idé til 3 stk. for 200,- kr. Igen en bog som jeg har hørt meget om. Det skulle være en sød kærlighedshistorie. Der er en fortsættelse på vej, som jeg også gerne vil læse på et tidspunkt.

Lisa Genova - Stadig Alice. Den sidste af de tre Bog & Idé bøger. Filmatiseringen af denne bog har lige haft premiere rundt omkring i de danske biografer. Det er en meget stærk fortælling om en højtuddannet kvinde, der bliver ramt af Alzheimers. Det lyder som en rigtig tudebog.

Rachel Joyce - The Love Song of Miss Queenie Hennesy. Fornylig så jeg at forfatteren udkom med en ny bog på dansk "To sekunder i Byron Hemmings liv", men da jeg ikke har lys til at smide 300 ,- kr. efter en enkelt bog, valgte jeg, efter at have set en YouTube video fra Helene Jeppesen, at købe, denne bog af samme forfatter.

Knud Pedersen - Churchill-klubben. Jeg så bogen til 50 ,- kr. hos Bog & Ide og synes den passede helt fint ind i næste måneds læsetema. Bogen er en genudgivelse og en non-fiktion fortælling, der handler om en gruppe gymnasiedrenge fra Aalborg, der i 1941 dannede en modstandsgruppe.

Den sidst og nederste bog i bunken, er ikke en jeg selv har købt, det er en anmelderbog, der ved en fejl er kommet med på billedet. Men den glæder jeg mig selvfølgelig også til at læse.

Der vil nok komme et indlæg mere om bogkøb inden længe, da jeg er kommet noget bagud med at skrive om de nye bøger jeg har købt. Blandt andet var jeg i Hirtshals i påsken, hvor den lokale Bog & Idé havde 30% på mange af deres bøger og jeg har en hel del bogpakker på vej. Nogle er forudbestillinger, mens andre er et resultat af Saxo.coms pluspriser.

13 kommentarer:

  1. Første del, siger du? Hold da op.... Du har godt nok fået meget nyt :D Lækkert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så er der lidt til Mount TBR-Challenge 2016 ;)

      Slet
    2. Du tænker da også på alting. Dén undskyldning har jeg endnu ikke brugt, men den bliver føjet til samlingen ;)

      Slet
  2. Enig, første del? Jeg glæder mig til at se anden del. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Altså jeg kan bare ikke sige nej til et godt tilbud og dem har der været mange af på det seneste :)

      Slet
  3. God idé mht. 2. Verdenskrig. Jeg kan anbefale 'Claras krig', Maus-tegneserierne og 'Alt det lys vi ikke ser'.

    Og ja - 'Stadig Alice' er en rigtig tudebog. Jeg tror faktisk, at det er den bog, jeg har grædt mest til/over.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. "Claras krig" er med på listen, den købte jeg til dette års bogudsalg og så har jeg også "Amon, min bedstefar ville have skudt mig" af Jennifer Teege på ønskelisten. Men nu har jeg jo lige købt så mange andre bøger, så den må vente lidt :)

      Slet
  4. Åh, hvor har du virkelig fået mange skønne bøger hjem på det seneste. Jeg kan på alle måder anbefale både "The Storied Life of A.J. Fikry", "Projekt Rosie" og "Stadig Alice". De er alle virkelig fantastiske læseoplevelser på hver deres måde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også over hver eneste bog jeg har købt. Jeg kan næsten slet ikke bestemme mig for hvilken en jeg skal starte med ;)

      Slet
  5. Jeg er spændt på hvad du synes om Rosie projektet. Jeg er startet på den, men...
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også hørt både for og imod den, Så jeg er meget spændt. Måske handler det om at finde det helt rette tidspunkt at læse den :)

      Slet
  6. Glæder mig til at høre mere om A Wilder Rose, jeg kendte ikke til dens eksistens førend nu! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg havde heller ikkehørt om den før, men synes det lød ret interessant :)

      Slet