lørdag den 25. april 2015

Dewey opdateringer april. 2015.

 
Kl. 13.45.
 Så er klokken lige ved at være 14.00 og jeg er så klar til at begynde Dewey´s 24 Hour Read-A-Thon og det der tegner til at blive et helt fantastisk læsedøgn. Jeg håber de næste 24 timer kommer til at byde på skønne læseoplevelser og jeg glæder mig også rigtig meget til at følge alle de andre deltagere på deres blogge, Twitter, Instagram og på Facebook.
 
Selvfølgelig har vores internet valgt at være ekstra usamarbejdsvillig og uforskammet langsomt i dag, men forhåbentlig kommer det til at gå mere gnidningsløst senere på dagen. Dette indlæg vil jeg løbende opdatere de næste 24 timer.
 
Den første bog jeg går i gang med har min yngste datter på 6 år fået lov at vælge og det blev "The Giver" af Lois Lowry. Bogen har stået på min TBR længe og jeg er spændt på at komme i gang med den.  God Læselyst til alle :)
Sider læst: 0
 
Kl. 17.30
Tak for alle opmuntringerne :) Jeg er nu næsten færdig med min første bog "The Giver" og det er helt klart en fem stjernet bog. Jeg kan ikke anbefale den nok. Den er helt fantastisk og meget tankevækkende.

Desværre når jeg ikke at læse slutningen, da vi nu skal af sted og spise aftensmad, sammen med svigermekanikken. Så der går lige et par timer uden læsning. Dog regner jeg med at komme stærkt tilbage, da middag hos svigermor altid byder på store mængder sukker og det giver nok god energi ud på de små timer ;)
Sider læst: 167

Kl. 22.20.
Er hjemme igen, børnene har fået børstet tænder og er lagt i seng og der er helt ro i huset. Så nu er jeg klar til at læse de sidste 30 sider i "The Giver". Næste bog jeg går i gang med er "Just in Case" af Meg Rosoff, som jeg fik smuglet med til aftensmaden og fik læst 26 sider, mens børnene legede med bedstemor og bedstefar.
Sider læst: 193

Kl. 6.30
Efter at have læst til klokken halv tre i nat, hvor jeg simpelthen ikke kunne holde øjnene åbne længere, var jeg vågen igen kl. 5.30 og har nu læst de sidste 150 sider i "Just in Case". Meg Rosoff skriver helt sikkert godt, men jeg synes ikke rigtig bogen sagde mig det helt store. Den er meget filosofisk og handler om skæbne og om det er muligt at ændre sin skæbne og jeg vakler mellem to og tre stjerner på Goodreads.

Den næste bog jeg går i gang med er Brian Selznicks "Wonderstruck", som jeg har glædet mig meget til at læse. Bogen består af både tekst og smukke illustrationer.
Sider læst: 416

Kl. 8.55.
Nu har hele familien spist morgenmad sammen og jeg er klar til de sidste timers læsning. Jeg har fået læst "Wonderstruck", der var en virkelig smuk bog både indholdsmæssigt og af udseende. Ingen tvivl om at den skal have fem stjerner.

Den næste bog som bliver min fjerde bog i dette Read-A-Thon og en som jeg også har meget høje forventninger til, er "Tuck Everlasting" af Natalie Babbitt. Det er en børnebog og den er ikke særlig lang, så jeg skulle gerne kunne nå at læse den inden klokken bliver 14 og Read-A-Thonet er slut for denne gang.
Sider læst: 1043.

Kl. 10.20.
Har en lille bitte krise lige nu. Jeg kan mærke, at jeg er meget træt og bruger mere energi på at holde mig vågen end at læse. Mit første indtryk af "Tuck Everlasting" er ellers meget positivt, den er meget eventyragtig og skøn, men jeg kan bare ikke koncentrere mig lige nu, så jeg tænkte at jeg ville være lidt social.

Kl. 11.40.
Fjerde bog "Tuck Everlasting", er nu læst færdig det var en kort og helt aldeles fortryllende historie, som jeg også må give fem stjerner. Næste bog som jeg helt sikkert regner med bliver den sidste er "Breath Annie, breath" af Miranda Kenneally. Forfatteren er kendt for sin Hundreds Oaks-serie og dette er en af bøgerne i serien. Det plejer at være søde og romantiske romaner.
Sider læst 1253.

Kl. 14.05.
Så er Read-A-Thonet over for denne gang. Jeg synes det har været både overvældende og uoverskueligt at være med. Jeg synes, jeg var splittet i mellem at ville følge med i hvad andre lavede, men samtidig ville jeg også bare gerne nå at læse nogle af de nøje udvalgte bøger, som jeg har glæder mig til at læse. Jeg tænker man med tiden bliver bedre til at prioritere sin tid.

Rent læsemæssigt vil jeg da erklære at det har været en ubetinget succes. Jeg har fået læst fire bøger og lidt af en femte. Tre af de fire bøger har jeg givet fem stjerner, én bog fik 2 stjerner og den sidste, som jeg ikke er færdig med endnu, ligner en firer.

Jeg siger tak til alle som har hjulpet til med at gøre mit Read-A-Thon til en super dejlig oplevelse, med alle de søde kommentarer og likes på instagram. Jeg glæder mig til at tage en tur rundt på bloggene de næste par dage og læse hvordan det er gået hos alle I andre.
Sider læst i alt: 1328.




62 kommentarer:

  1. God læselyst til dig også! Jeg glæder mig til at følge med herinde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lidt sent, men tak og i lige måde. Jeg synes desværre slet ikke jeg har haft tid til at følge så meget med hos andre som jeg havde håbet.

      Slet
  2. Orv, det ser lækkert ud! Rigtig god fornøjelse med både bøger & lækkerier :) Jeg glæder mig til at følge din læsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var helt bestemt også lækkert, selv om børnene havde spist de små kiks og karameller, så der kun var ost tilbage til mig ;)

      Slet
  3. Rigtig god læselyst! :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak :) Synes godt nok nu at 24 timer lyder som kort tid, når man både skal følge med hos andre og også have tid til at læse ;)

      Slet
    2. Ja enig, tiden går alt for stærkt. :0)

      Slet
  4. Svar
    1. Tak for det, håber det går godt med din læsning :)

      Slet
  5. I am cheering you on with Mr. Popper's team! Have a great day!

    SvarSlet
  6. Pøjpøj med læsningen. Glæder mig til at høre, hvad du synes om The Giver - og om du har tænkt dig at læse hele serien :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker den og nej, jeg tror jeg stopper her, jeg er meget bange for at blive skuffet. Nogle gange skal man bare stoppe mens legen er god :)

      Slet
    2. Ok! Jeg synes, den slutter ret brat, så på den ene side følte jeg lidt, jeg burde læse videre i serien. Omvendt fangede den mig desværre ikke rigtig, så det ville være lidt fjollet :-)

      Mvh.
      Den lille Bogblog

      Slet
    3. Jeg kan godt lide bøger med åbne slutninger, så den det var helt fint med mig :)

      Slet
  7. Som Irene så fint påpegede igår; "Ost <3"
    Rigtig god læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Er vild med ost, især på knækbrød og med rødpeber!

      Slet
    2. Ost er også bare det bedste! :D

      Slet
    3. Hvor var i seje at holde ud hele natten!

      Slet
    4. Mange tak! Det var en smule hårdt! ;)

      Slet
  8. Rigtig god læselyst!
    Det kan også sagtens være diverse sociale medier, der grundet readathon har lidt meget at se til. I efteråret gik blogger ned en overgang.. Jeg håber dog det kommer til at gå problemfrit for dig (og alle os andre).
    Jeg glæder mig sådan, til at følge dig i dit første readathon. :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde :) Heldigvis er der ingen internet problemer nu så det er jo dejligt :)

      Slet
    2. Åh, det er jeg glad for! :D
      Ih, var "The Giver" virkelig sådan en stor succes??? Nu bliver jeg altså snart nødt til at købe de bøger! :D Jeg håber, at du hygger dig!

      Slet
    3. Jeg var helt vild med den. I forhold til at det er sådan en kort historie, synes jeg bare den ramte plet. Jeg tror dog ikke jeg læser de efterfølgende tre romaner. Jeg har nok i den første.

      Slet
    4. Åh hvor fedt - jeg må hellere klikke serien hjem snart!
      Jeg har i et stykke tid gerne villet se filmen, men helst ikke uden at læse bøgerne først jo! :)

      Slet
    5. Den fås I nogle rigtig flotte box-sets, så kan jeg høre hos dig om jeg skal læse de sidste tre ;)

      Slet
  9. Making another stops through. :) Happy Reading!

    SvarSlet
    Svar
    1. Doing great so fare. Having dinner with the in-Laws this evning, but then I´m back for the night :)

      Slet
  10. Have a great time with your books! Happy reading! #TeamPopper

    SvarSlet
  11. I've never read The Giver, sounds like you're enjoying it. Have fun with dinner and your mother-in-law!

    SvarSlet
    Svar
    1. I would recommend reading The Giver. So good and thought-provoking!

      Slet
  12. Hvor er det dejligt at du godt kan lide The Giver. Jeg håber også, jeg vil kunne lide den, jeg har dem nemlig til at stå :)
    Håber også i får noget god mad! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Der var helt sikkert dejlig mad og masser af kage og is fik vi også :) Jeg synes du skulle tage at læse "The Giver" snart, jeg vil rigtig gerne høre din mening om den :)

      Slet
  13. Hvor er det et hyggeligt, og lækkert billede:0) God læselyst!

    SvarSlet
  14. Jeg vil istemme med de andre og sige, at det bare ser så lækkert ud! :)

    Og hvor er det dejligt, at du nød The Giver så meget - den er nemlig helt fantastisk! Jeg har ikke set filmen selvom den har fået ganske gode anmeldelser, simpelthen fordi jeg holder så meget af historien :)

    Håber du hygger med svigermor, og at vi kan heppe på hinanden senere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh, fik slet ikke heppet på dig og nu er det slut. Jeg håber jeg kan være med igen til efteråret også har jeg forhåbentlig lært at prioritere min tid lidt bedre, så jeg kan være med social.

      Slet
  15. Enjoy your reading! Cheering for you from Texas!!

    SvarSlet
  16. I can't read a word of this, but your snacks look tasty and everybody loves a good book. ENJOY! #TeamPopper is cheering you on!

    SvarSlet
  17. Irene from Team Mr. Popper here. I hope you're enjoying the readathon so far. Please remember that it's all about having fun, so if you feel more like snacking than reading, then go ahead. This event is the perfect excuse for snacking!
    I'm sure you'll reach your goal. You can do this!

    SvarSlet
  18. That version of the Giver looks absolutely gorgeous! Happy Readathon! #TeamMrPopper

    SvarSlet
    Svar
    1. It´s such a beautiful edition, love it!

      Slet
  19. It's hour 15. It's time to shake it all up, and maybe change the reading material for something lighter, faster, easier, funnier. You've earned it. Go for a graphic novel, a comedy, a poem, a book of verse, anything, but make a change, just for a few pages or chapters. Oh... and now is the time for one of those super snacks you've been saving! ;-) #TeamMrPopper

    P.S. Det er rigtig nok, klokken er 04:30. Du kan klar det her! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Had to have some hours of sleep around 3 pm. But up reading again at 5.30. :)

      Slet
  20. I hope you're still enjoying your readathon! Happy reading!

    SvarSlet
    Svar
    1. Really enjoing it so fare. Right now I´m so tiered, and just need a little reading break, before I settle down for last four hours of reading :)

      Slet
  21. The readathon has been great so far! We are in the homestretch. Don't forget to move around a bit. Best of luck in achieving your read-a-thon goals. Happy reading! #TeamMrPopper

    SvarSlet
    Svar
    1. Just finished the fourth book, and it was a wonderfuld read, taking a quick walk outside in the sunshine before starting the last one :)

      Slet
  22. Har du læst de øvrige bøger i Hundred Oaks serien? :)
    Det går da forrygende for dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har læst dem alle, jeg synes de er rigtig fine og ja, det er gået over al forventning :)

      Slet
    2. Annie er den, der taler mest til mig, men har overvejet at snuppe dem i en efterårsferie engang, det tror jeg de er gode til :)

      Du nåede da godt nok igennem en masse! :D

      Slet
    3. Jeg kunne bedst lide "Stealing Parker" og "Crossing Savannah".

      Slet
    4. Ups! "Racing Savannah" selvfølgelig ;)

      Slet
    5. Wow, du nåede mange bøger! Jeg kan godt fælge dig i din følelse af splittelse og uoverskuelighed, men synes allerede det var langt bedre da jeg deltog anden gang :)

      Slet