fredag den 10. april 2015

#fredagsbog d. 10. april 2015.

Weekenden er, for mine børns vedkommende, fyldt med børnefødselsdage og overnatninger hos veninder. Det er sjovt som det altid kommer i stimer. Søndag glæder jeg mig til at mødes med LæseKlubben og diskutere den musikalske roman om Mozart. Det er altid hyggeligt når vi mødes og vi får altid nogle gode diskussioner i gang, både mest om bøgerne, men også om andre ting.
 

Torsdag blev jeg færdig med den første bog i Frank Beddors "Looking Glass Wars"-trilogi og jeg er nu små 100 sider inde i bog nummer to "Seeing Redd". Det er en okay serie, men jeg synes bare ikke rigtig den fanger og jeg er kommet frem til, at det nok var grunden til at jeg heller ikke fik læst serien færdig, da jeg første gang startede på den i 2010.


Det kan være jeg får brug for at skifte, til noget der glider lidt mere let, i løbet af weekenden og det bliver nok en genlæsning af "Anna and the French Kiss" af Stephanie Perkins. Jeg læste den og bog nummer to, i forfatterens trilogi af enkeltstående romaner, "Lola and the Boy Next  Door" i 2013. Bøgerne er meget letlæselige YA Romance bøger. De var søde, men jeg synes godt nok tonen var meget ung. Alle tre bøger kan læses enkeltvis. Hver bog har forskellige hovedpersoner, som går igen i de andre bøger som bipersoner.

Den sidste bog i serien "Isla and the Happily Ever After" har stået ulæst i min reol siden den udkom sidste sommer. Men nu da der har været al den omtale af den første bog, i forbindelse med den danske udgivelse, har jeg fået lyst til at genlæse to første og det kunne også være dejligt at få krydset den sidste i serien af på listen.

God weekend og god læselyst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar