onsdag den 29. april 2015

Læseliste for maj 2015.

Som en markering af, at det i år er 70 år siden at 2. verdenskrig sluttede og at det var i maj 1945, at nazisterne endelig kapitulerede og Danmark var et frit land igen, har jeg valgt at mit læsetema i maj måned, skal være bøger, der har relation til krigen.

Jeg vil rigtig gerne læse alle bøgerne på billedet, men da det er et meget tungt emne og helt sikkert meget følelsesladet, er det ikke sikkert, at jeg kommer i gennem dem alle denne gang. Måske bliver jeg nødt til at ty til noget lettere og mere opløftende læsning hen ad vejen, for ikke at blive alt for deprimeret.


Månedens bøger, der falder uden for læsetemaet, er:

Til LæseGruppen skal jeg, til vi mødes sidst i maj, have læst den meget sjove "Syv satans lange dage" af Jonathan Tropper. Bogen er sådan en tragik-komisk bog i stil med "En mand der hedder Ove". Jeg har allerede smug læst lidt i bogen og den er altså bare så sjov og faktisk også lidt grænseoverskridende.

Til #YearOFMurakami læsningen er månedens valg en ordentlig mundfuld, det er nemlig de tre bøger i forfatteren Haruki Murakamis trilogi "1Q84". Jeg læste alle tre bøger i 2013 og har denne gang valgt at genopleve bøgerne som lydbøger. Jeg er faktisk allerede tyvstartet på den første bog, som jeg har hentet gratis på e-reolen.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle fantastiske bøger du har udvalgt til maj måneds læsning! Jeg er ved at læse "Alt det lys vi ikke ser", og den er helt unik! Jeg glæder mig til, at høre hvad du syntes om "Pigen fra Auschwitz", da det er en bog jeg ofte har overvejet at læse.
    God læselyst:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til at komme i gang. Nu skal jeg bare have besluttet, hvilken en bog jeg skal starte med ;) De lyder alle sammen rigtig spændende :)

      Slet