fredag den 8. maj 2015

#fredagsbog d. 8. maj 2015.

Man må sige at denne weekend står helt og aldeles i fodboldens tegn. Det yngste skud på stammen, skal til sit første fodboldstævne lørdag i Sulsted. Hun er kommet med på et U7 hold selv om hun først lige er blevet 6 år her i april, men i de små landsby samfund, må man jo deltage på de hold der er mulighed for. De skal spille 3 kampe og der er medaljer til alle bagefter. De to store piger skal begge spille søndag, henholdsvis i Tårs og i Bindslev, så den ældste må selv tage af sted denne gang. Men hun er snart så gammel, så det ikke gør så meget.


Når jeg ikke skal stå på sidelinjen og heppe, har jeg tænkt mig at læse lidt i disse to bøger, som begge netop er udkommet her d. 5. maj. Bøgerne er henholdsvis "Ida Koefoed - Bornholms heltinde", der er en fiktiv spændingsroman af Henrik Oldenburg og en illustreret børnebog der hedder, "Mit hus - Den dag freden forsvandt" af  Anna Margrethe og Kirsten Kjærgaard. Begge bøger foregår på Bornholm og handler om krigen.

God weekend og god læselyst!

2 kommentarer:

  1. Jeg læste om "Mit hus - Den dag freden forsvandt" i går og har set lidt af tegningerne i vinduet hos min lokale boghandler. Glæder mig til at læse hvad du synes om den. Finder det lidt pussigt at pigen i bogen er klædt i rødt, det bringer tankerne hen på Schindlers Liste og den lille pige med den røde kjole.

    Var slet ikke klar over at der også var kommet en spændingsroman "Ida Koefoed - Bornholms heltinde". Sig lige til hvis det er en jeg skal lægge billet ind på hos boghandleren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Schindlers liste var helt bestemt også i mine tanker, da jeg så tegningerne i bogen. Jeg har faktisk også læst bogen om "Pigen i den røde jakke" af Roma Ligocka og i forhold til den historie, er det der skete på Bornholm jo det rene vand.

      Jeg vil tro, jeg får et indlæg færdig om de to bøger i løbet af weekenden. Jeg vil og så rigtig gerne høre, hvis du skulle falde over nogle bøger om Bornholm i den lokale boghandel, som du tror kunne interessere mig.

      Slet