lørdag den 6. juni 2015

Bogbyttemarked.

I dag blev Nordjylland, og måske Danmarks, første bogbyttemarked afholdt i Aalborg. Det var Michelle fra bogbloggen The Small Wonders of Life, der havde taget initiativet til det geniale arrangement, hvor der var mulighed for at komme af med nogle af de bøger, man ikke bryder sig om eller har mistet lysten til at læse og få nogle andre og måske mere spændende bøger med hjem i bytte.


Jeg drog af sted med 24 bøger og kom hjem med 8 nye bøger til hylden. De seks af de bøger er børne/ ungdomsbøger tiltænkt min ældste datter, der er rigtig glad for at læse og som trænger til at prøve kræfter med nogle nye bøger.

 
De to af dem var til mig selv. Den ene er Den gyldne nøgle, som er den første bog i forfatteren Lene Dybdahls serie Nøglens Vogtere, jeg har endnu ikke læst noget af Lene Dybdahl og her var den oplagte mulighed.

Den anden er The Night Flower af Sarah Stovell. Det er en engelsk bog, der handler om to kvinder, der begge bliver sendt til en staffekoloni på Tasmanien. Hvilket jo gør det til den perfekte bog til mit "Down Under"-læsetema, som jeg har planlagt senere på året, for ikke at nævne at det er et fantastisk flot cover bogen har.

Et super skønt arrangement for bogelskere, som jeg håber bliver gentaget en anden gang.

18 kommentarer:

  1. Åh, jeg gad godt der kom sådan et arrangement til Roskilde :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså bare en super god ide med sådan et byttemarked. Det er en dejlig følelse at andre kan bruge de bøger man selv er træt af :)

      Slet
    2. Hvornår var der det??

      Slet
    3. Det var i lørdags d. 6. juni i Bog&Ide i Aalborg :)

      Slet
  2. Min søster læste Louise Tennisbane og skreg af grin! Det er nogle år siden nu. Jeg er sikkerppå, datteren vil elske dem :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har godt hørt om Rennisons bøger og det var også derfor jeg skyndte mig at snuppe de to. Desværre er de andre bøger i serien udsolgt på dansk, men det kan være jeg er heldig at falde over dem brugt.

      Slet
  3. Dejligt at se du kom hjem med noget godt. Til dig og selv og din datter! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Super arrangement, stort skulder klap til dig for at stå for det :)

      Slet
  4. Og super fint nyt desig på bloggen - det er først nu jeg ser det, uglen er helt vildt sød. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, skal du have. Altså nogle gange skal der bare ske noget nyt :)

      Slet
  5. Hvor er det altså fedt, du både fandt lidt til dig selv og til din datter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er så glad for at jeg kom med og at andre får glæde af de bøger jeg er blevet træt af :)

      Slet
  6. Sikke fine fine bøger du har byttet dig til! Åh, jeg elsker 'Prinsessens dagbog', som du har fået byttet til datteren. Filmene er også meget søde.
    'The Nigth Flower' ser meget flot og spændende ud. Håber at den er god:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber hun kommer til at kunne lide bøgerne, selv om hun måske ikke er helt gammel nok endnu til nogen af dem :)

      Night Flower lyder rigtig spændende, dejligt at vi ikke alle har samme smag, så man kan bytte sig til sådan nogle bøger :)

      Slet
  7. Det lyder som et dejligt arrangement. Jeg glæde mig til at høre hvad du symes om 'night flower', den lyder rigtig interessant :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare super! :) Jeg har efterhånden fået samlet en del bøger, der foregår i Australien eller New Zealand og jeg glæder mig rigtig meget til at læse dem, det er nemlig en verdensdel jeg meget sjældent læser bøger fra :)

      Slet